بازچرخانی آب صنایع استان سمنان گامی در جهت جهش تولید است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بازچرخانی آب صنایع به کمک تیم‌های پژوهشی فناور چالش تامین آب را برای واحدهای صنعتی استان در راستای تحقق جهش تولید، برطرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حسن آل‌بویه با بیان اینکه کمبود آب چالش اصلی صنعت استان است، افزود: بهره‌گیری از تیم‌های پژوهشی فناور برای بازچرخانی آب در بخش صنعت می‌تواند این دغدغه صنایع استان را برطرف کند.

وی به شرایط حاکم بر صنعت و اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این مساله سبب شده تفکر  صنعتگر به سوی نوآوری به منظور پایداری توسعه صنعتی رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: بدون ورود نوآوری به صنعت نمی‌توان انتظار رشد و پشتیبانی از این بخش را داشت.

آل‌بویه، وجود شتاب‌دهنده‌ها برای تقویت و مشارکت در مسیر رشد ایده‌های خلاق را ضروری برشمرد و گفت: مسیر رشد بسیاری از ایده‌ها در جهت تبدیل به تولید محصول در همان مرحله متوقف می‌شود، بسط و گسترش دانش در صنعت و تولید محصول در گرو حمایت از بخش شتابدهی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به فعالیت کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت ( اتاق مساله)، اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتباط موثر صنعت، دانشگاه و با هدف ارتقای فنی و تکنولوژی صنعت استان انجام شده  که بایستی گسترش یابد.

آل‌بویه یادآور شد: ایجاد پیوند میان دانشگاه‌ و صنعت، علاوه بر تامین بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور، کمک به جهش تولید و نیز توسعه صنعت را به ارمغان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی از صنایع مستعد فناور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان فعال هستند، افزود: این صنایع با اخذ مجوز دانش‌بنیان از مزایای تبدیل شدن کارخانه‌های صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: در صورت امکان پیشنهاد می‌شود شهرک فناوری با توجه به دغدغه واحدهای فناور ایجاد شود.

وی تاکید کرد: صندوق‌های خطر پذیر( ایده‌های دارای ریسک سرمایه‌گذاری) روشی است که با حمایت معنوی و مالی برای تولید محصولات فناورانه و به بار نشستن ایده‌های نوآورانه استان سمنان می‌تواند مناسب و تاثیرگذار باشد که فقدان آن در استان بسیار محسوس است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =