مقایسه قیمت دوربین کانن و نیکون در بازار دوربین عکاسی

دوربین عکاسی نیکون و دوربین کانن جزو پر فروش ترین و محبوب ترین برند های تولید کننده دوربین عکاسی عنوان می شوند.

همین امر باعث شده این دو برند پر قدرت دائم در حال رقابت با یکدیگر باشند و در هر دوربین جدیدی که تولید می کنند، سعی دارند تمام در خواست متقاضیان و کاربران خود را در دوربین های نوین اعمال کنند!

با برداشتی از فروشگاه مکث شاپ ما همراه شوید تا در ادامه به مقایسه خرید دوربین عکاسی کانن، نیکون و سونی با یکدیگر بپردازیم و در آخر به تفاوت قیمت در هر یک از آنان نگاهی بیندازیم.

کمپانی دوربین عکاسی کانن یا همان کنون، تولید کننده چندین رده برای انواع کاربران خود شناخته می شود که طبقه بندی های ذکر شده عبارت اند از: دوربین های DSLR کانن، دوربین های مبتدی، متوسط، حرفه ای و فوق حرفه ای که قصد داریم در ادامه به هریک به صورت اختصاصی و جامع نگاهی داشته باشیم...

همچنین لزوم دارد بدانید دوربین عکاسی نیکون به دو طبقه بندی تقسیم می شود که طبقه بندی ها اعم از: دوربین های بدون آینه و دوربین های DSLR.

برند کانن در بازار دوربین عکاسی اولین رتبه را به خود اختصاص داده و متقاضیان در ابتدا به دنبال دوربین های این کمپانی می گردند پس طبیعتا می توان گفت کیفیت، بازدهی و قیمت این محصولات بسیار بالا و مناسب است!

علاوه بر آن یکی از عوامل تاثیر گذار در جذب مشتری، رده بندی برای تمام کاربران می باشد که می توانید در پایین آنها را مشاهده کنید.

دوربین عکاسی مبتدی برند کانن

چنانچه بخواهیم به دوربین عکاسی مبتدی کانن اشاره کنیم، می توانیم از مدل های ۴۰۰۰D  و یا ۲۰۰۰D  بهره لازم را ببریم که لازم به ذکر است: این دو محصول بسیار کابردی و برای شروع تصویر برداری برای عکاسان بسیار شایسته است.

دوربین عکاسی نیمه حرفه ای CANON

در صورتی که از قبل عکاسی را آموزش دیده باشیم و بخواهیم تصویر برداری را برای خودمان آغاز کنیم، پیشنهاد ما به شما دوربین های ۲۵۰D  و۸۰۰D  این کمپانی است که ۸۰۰D کنون در بین کاربران بسیار محبوب تلقی می شود!

دوربین عکاسی حرفه ای برند کانن

اگر عکاسی حرفه ای هستید و از توان مالی بالایی برای خرید دوربین بهره می برید، توصیه می کنیم از محصولات ۷۷D، ۸۰D و ۹۰D  شرکت CANON بازدید کنید.

دوربین عکاسی فوق حرفه ای برند CANON : و در آخر به محصولات فوق حرفه ای شرکت کانن می رسیم؛ این کمپانی زمانی که مشاهده کرد متقاضیانش بیش از حد تصور شدند، اعلام کرد که از این پس کاربران، دوربین های منحصر بفرد این برند را نظاره کنند! دوربین های نام برده عبارت اند از: ۶D MARK II و ۵D MARK IV که ۶D مارک ۲ از ۳۰ میلیون تا ۳۳ میلیون در بازار به فروش می رسد. علاوه بر آن ۵D مارک ۴ از ۶۰ میلیون تا ۶۲ میلیون در بازار عرضه می شود.

مقایسه قیمت دوربین کانن و نیکون در بازار دوربین عکاسی

به هر حال ما قصد داشتیم به صورت جامع شما را از مدل های مختلف این برند مطلع کنیم.

کاری با معرفی برند نیکون نداریم و فقط قصد داریم انواع دوربین عکاسی نیکون را به شما معرفی کنیم.

حال قصد داریم به دوربین عکاسی نیکون نگاهی بی اندازیم تا در انتها بتوانیم به صورت برابر این دو کمپانی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

شرکت نیکون در بازار دوربین عکاسی جهانی در رتبه دوم قرار دارد اما لازم به ذکر است این برند در تولید و توزیع محصولات تکمیلی دوربین و لنز تاکید بسیاری دارد و هنگامی که کاربر در جست و جوی اینترنتی و یا میدانی به دنبال لنز مورد نظر خود می گردد، در اکثر مواقع به لنز های تولیدی این کمپانی برخورد می کند!

دوربین عکاسی DSLR برند نیکون چه مزایایی دارد؟ با توجه به کاربرد و قیمت مناسبی که این مدل از دوربین عکاسی نیکون از آن بهره می برد، می توان اشاره داشت که این سری از دوربین های تصویر برداری با استفاده از فیلتر، لنز و... جانبی خود می تواند بدون بهره گیری از تجهیزات دیگر خود، تمام خواسته کاربران خود را به عمل بی آورد!

 دوربین عکاسی بدون آینه برند نیکون چه مزایایی دارد؟

یکی از اصلی ترین مزیت های این مدل از دوربین عکاسی نیکون این است که: به کاربر این دسترسی را می دهد تا به راحتی بتواند از هر لنزی که مد نظر دارد بهره لازم را ببرد؛ زیرا که این سری از دوربین های عکاسی لنز به خصوصی ندارند!

با در نظر گیری تمام تفاسیر ذکر شده بالا، سعی داریم قیمت دوربین های این دو شرکت تولید کننده Camera را در بازار دوربین عکاسی با همدیگر مقایسه کنیم.

به طور تقریبی می توان گفت دوربین عکاسی نیکون نسبت به دوربین عکاسی کانن در هر مدل از قیمت بالاتری برخوردار است و به همین علت و با توجه به وضعیت اقتصادی اکثر مردم، متقاضیان بیشتری به سوی خرید دوربین های برند کانن جذب شده اند.

مقایسه قیمت دوربین کانن و نیکون در بازار دوربین عکاسی

مقایسه کیفیت فیلم برداری دوربین عکاسی کانن و نیکون

 دوربین های فیلم برداری کانن به طور گسترده ای بسیار پیشرفته تر از رقیب پر قدرت خود در میان کاربران استفاده می شوند.

تولید و اعمال سیستم فوکوس خودکار اتوماتیک در دوربین های فیلم برداری و تصویر برداری Canon باعث شد چندین مزیت وارد محصولات این شرکت شود. این مزایا عبارت اند از: پیشگام شدن در این پروسه و جلب نظر بیشتر کاربران، فیلم برداری در هنگام حرکت بدون هیچ لغزش و نکته منفی، دادن دسترسی به دوربین عکاسی به جهت حرکت کردن و... 

علاوه بر آن شایسته است بدانید: کنون یک سری لنز مختص به خود دارد که فقط در خصوص فیلم برداری عمل میکنند؛ پیشنهاد می شود افراد فیلم بردار و کسانی که کارشان فقط و فقط فیلم برداریست به سراغ خرید این مدل از لنز های کانن بروند، زیرا که اگر عکاس باشید این پول را بیهوده خرج کرده اید!

از آن سوی میدان شرکت نیکون نیز در این زمینه فعالیت خود را به صورت گسترده تری انجام می دهد تا بدون بهره بری از هیچگونه لنز مخصوص، فیلم هایی با کیفیت و منحصر بفرد ضبط کند.

" تقریبا این پروسه رقابت میان فیلم برداری از ۵ الی ۷ سال پیش تا کنون ادامه دار شد "

مقایسه این دو برند در زمینه های مختلف عکاسی :

عکاسی و یا همان تصویر برداری همانند دیگر رشته های هنری مرتبط با خود دارای چندین زمینه مختلف است که هر یک، رتبه بندی های آماتور (مبتدی)، متوسط، حرفه ای و عکاسی منحصر بفرد مختص به خود را دارد.

عکاسی خیابانی با دوربین کانن یا نیکون؟ تصویر برداری از مراسم عروسی با دوربین نیکون یا کانن؟ عکاسی ورزشی با دوربین Canon  یا Nikon  ؟ تصویر برداری از همایشات بزرگ و یا جلسات سران کشوری با دوربین Nikon  یا Canon  ؟

تمام سوالات بالا جز متداول ترین سوالات اکثر متقاضیان است که لزوم دارد برای پاسخ دهی به این سوالات به قویتر بودن دوربین نیکون در فضای باز، فوکوس بالای دوربین عکاسی کانن، ارزان تر بودن برند کانن در بازار دوربین عکاسی و... اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که هر دو شرکت می توانند تمام اهداف و نیازهای شما را از خرید دوربین عکاسی، برآورده کنند و همه مقایساتی که تا اینجای مقاله انجام شد، فقط به این دلیل بود که شما در هنگام خرید دچار سردرگمی و یا اشتباه نشوید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512541