«چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟»، نوشته امبرتو اکو، به چاپ دوم رسید

مجموعه‌ای از ۴۵ مقاله، متن طنز و یادداشت‌های امبرتو اکو که در کتاب «چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟» جمع و با قلم غلامرضا امامی به فارسی ترجمه شده است، به چاپ دوم رسید و به بازار نشر آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟» از امبرتو اوکو، فیلسوف، منتقد ادبی و رمان‌نویس ایتالیایی، پس از مدتی نایاب بودن، دوباره چاپ شد.

این کتاب، مجموعه‌ای از طنزها و یادداشت‌های امبرتو اکو است که غلامرضا امامی به‌طور مستقیم از ایتالیایی به فارسی ترجمه کرده است.

انتشارات کتاب کوچه، در معرفی این کتاب توضیح داده است:

«شاید باورش سخت باشد که اومبرتو اکو، جستارهای طنز بنویسد. اما او طنز نوشته و اتفاقا طنزهایش هم شیرین است که مخاطب آنها در ظاهر نوه او و در اصل همه مردم است چون اشتراکاتی به آنها دارد.
مثلا اکو در نامه به نوه‌اش که درباره چگونگی استفاده از اینترنت و فضای مجازی از طریق تبلت است، می‌گوید: «فقط می‌خواهم به تو توصیه کنم، الان که داری از تبلت استفاده می‌کنی، این عمل می‌تواند برایت مفید باشد. نمی‌خواهم به تو توصیه کنم که این کار را نکنی، البته نه به این دلیل که به نظرت مثل یک پیرمرد احمق به نظر نرسم، بلکه چون خودم هم از اینترنت استفاده می‌کند.»
امبرتو اکو در این کتاب با همه پدیده‌های برآمده از دنیای مدرن امروز با زبانی طنز مواجه شده و تشریحشان کرده است.
یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که از یادداشت‌های منتشر شده در این کتاب می‌توان دریافت، نگاه غیردستوری (نگاهی همسطح با مخاطب که از بالا به پایین نیست) اومبرتو اکو به عنوان یکی از شاخص‌ترین فلاسفه قرن بیستم به مقوله فرهنگ است.
این اثر شامل ۴۵ مقاله است که با عبارت «چگونه…» آغاز می‌شود و عنوان برخی از مقالات کوتاه این کتاب عبارتند از: «چگونه وقت‌مان را بگذرانیم؟»، «چگونه از سه نقطه (…) استفاده کنیم؟»، «چگونه می‌توان از آیین یک نرم‌افزار آگاه شد؟»، «چگونه در خانه به فلسفه بپردازیم؟» و…»

کتاب «چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟»، نوشته امبرتو اکو با رعایت حقوق کپی رایت و پرداخت حق ناشر ایتالیایی در ایران در انتشارات کتاب کوچه منتشر شده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =