درگیری شدید خوزستان در موج چهارم کرونا/ خوزستانی ها اشتباهات گذشته را در عید فطر تکرار نکنند

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: استان خوزستان به شدت در موج چهارم همه‌گیری کووید ۱۹ درگیر شد و افراد زیادی تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، محمد مهدی گویا امروز در نشستی که به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا  و تدابیر کنترلی در مرزها و بنادر استان خوزستان برای جلوگیری از ورود کرونای جهش یافته به کشور و با حضور محمد اسماعیل مطلق؛ مشاور معاون بهداشت و نماینده وزارت بهداشت در موضوع کرونا در استانهای جنوبی و رؤسای دانشگاه و دانشکده‎‌های علوم پزشکی، معاونان بهداشت استان خوزستان و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان بنادر استان در محل معاونت بهداشت این دانشکده برگزار شد، با اشاره به اینکه از دید ما خوزستان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در مواجهه با ویروس کرونا بود، اظهار کرد: این استان توانست با وجود تعداد بالای بیماران مبتلا به کووید ۱۹، این موضوع را مدیریت کند و با اقداماتی که انجام شد بیشتر این  بیماران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: شاهد کاهش آرام موارد بیماری در خوزستان هستیم و نمی‌خواهم خوشبینانه قضاوت کنم اما تصورم اینست که تا این جای کار بسیار خوب عمل شده و امیدوارم با اقدامات صورت‌گرفته، روند کاهشی بیماری را در روزها و هفته‌های آینده نیز شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت  تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید فطر همچنان از مردم عزیز خوزستان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نباید اشتباهات گذشته را در برگزاری گردهمایی‌ها و تجمعات، مهمانی‌ها، عروسی‌ها و عزاداری‌ها تکرار کنیم.

گویا؛ با بیان اینکه روزهای سخت و حساسی را پیش‌رو داریم، یادآور شد: نه تنها باید مراقب خودمان و خانواده‌مان باشیم بلکه بایستی در برابر سلامت دیگران نیز متعهد شویم.

وی با تاکید بر اینکه یک گردهمایی و دورهمی کوچک هم می‌تواند بیماری کووید ۱۹ را گسترش دهد، گفت: تمام تلاشمان آنست که واکسن ضد کرونا به صورت ویژه و به اندازه کافی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =