غلامرضا مصباحی مقدم تاکید کرد: قانونا، نه رئیس​جمهور حق ورود به انتخابات را دارد و نه اجزاء دولت و امکانات دولتی.

این نماینده تهران در مصاحبه مشروحی که با خبرآنلاین داشت، در پاسخ به سوالی که « نظرتان راجع به تلاش​های رئیس​جمهور برای انتخابات مجلس آینده چیست؟»، گفت: با این رفتاری که رئیس​جمهور اخیرا داشتند باید بگویم که «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت».

وی افزود: آن تصوری که رئیس​جمهور بیاید یا اینکه مشایی با حمایت از او به عرصه بیاید، تا به قول امیری​فر، 150 کرسی را در مجلس بعد داشته باشند، خواب و خیال است. اصلا دولت مجاز به تشکیل پارلمان نیست و حق ندارد وارد انتخابات شود. قانونا، نه رئیس​جمهور حق ورود به انتخابات را دارد و نه اجزاء دولت و امکانات دولتی.

مصباحی​مقدم با اعتقاد بر اینکه نوع رفتار اصولگرایان با این مساله هم جای مناقشه دارد، افزود: البته شخص رئیس​جمهور گفته بود ما حق ورود به انتخابات را نداریم اما کیست که نداند او جریانی را راه انداخته است که این کار را بکند. البته غیر رسمی است ولی نخبگان باخبرند.

به گفته وی، فراتر از کمیته سه نفره، اقدامات دیگری در دست انجام است که سردمداران این جریان ناشناخته نیستند که به دنبال جریانی برای به کرسی نشاندن حامیان رئیس​جمهور در مجلس آینده هستند و منابع مالی مشکوکی را در دست دارند. این منابع همان وجوه فعالیت​های فرهنگی را دارند صرف امور انتخاباتی می​کنند.

نماینده تهران با بیان اینکه این جریانات زمانی می​توانست به نتیجه برسد که رئیس​جمهور در جایگاه پیشینش بود که به شدت مورد حمایت رهبری و به وسعت مورد حمایت اصولگرایان بود، افزود: اما بعد از این اتفاقات، به نظر می​آید که دیگر تحت عنوان حمایت از رئیس​جمهور نمی​توان به فعالیت کمیته سه نفره ادامه داد. جریان اصولگرا هم از ابتدا نباید زیر بار چنین کمیته​ای می​رفت که رئیس​جمهور وارد این انتخابات شود و نباید نسبت به ان سکوت کرد.

مصباحی مقدم افزود: پیش بینی​ام این نیست که گروه جداگانه انتخاباتی دولت بتوانند کسانی را که در شهرستانها، نشان کرده​اند به میدان آورده و در مجلس آینده اکثریت را کسب کنند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =