۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰

ایسنا نوشت:

در پی انتشار اظهارات بهروز جابری - عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران، مبنی بر بدهی کلان وزارت آموزش پرورش به صنایع لبنی بابت شیر مدارس، روابط عمومی این وزارتخانه به ارسال نمابری به ایسنا توضیحاتی ارائه کرد.

در نمابر ارسالی که به امضای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش رسیده، آمده است: به اطلاع می‌رساند این وزارتخانه تا تاریخ 29 اسفند 1389 مبلغ 90 میلیارد تومان پرداخت و در هفته جاری هم 35 میلیارد تومان از بدهی را واریز کرده است و مابقی که 50 میلیارد تومان است به محض وصول از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی پرداخت خواهد شد.

در بخش دیگری از این نمابر آمده است: مبلغ دهی فوق مربوط به کل کشور بوده و همانطور که فرایند دریافت شیر تدریجی بوده، طبق عرف خرید و فروش، پرداخت آن هم مشمول زمان خواهد بود. لذا این وزارتخانه سعی بر کوتاه کردن پروسه زمانی دارد و مشکلی هم با طرف‌های قرارداد ندارد.

پیش از این بهروز جابری - عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران، گفت: سال گذشته برخی از صنایع لبنی براساس مصوبه دولت در طرح توزیع شیر مدارس مشارکت کردند.

وی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش تاکنون مبالغ بسیار کلانی را بابت تولید و توزیع شیر مدارس در سال گذشته به تولیدکنندگان بدهکار است، خاطرنشان کرد: با توجه به وابستگی شدید صنایع لبنی به گردش مالی، عدم دریافت این مطالبات تولیدکنندگان را به شدت تحت فشار قرار داده است.

وی با تاکید بر این‌که این موضوع موجب متشنج شدن رابطه بین دامداران و صنایع لبنی شده است، ادامه داد: واحدهای لبنی به طور معمول هزینه شیر خام تحویلی را ظرف یک ماه به دامداران پرداخت می‌کنند؛ بنابراین عدم دریافت هزینه شیر فرآوری شده توزیعی در مدارس که هزینه بخشی از آن نیز به دامداران پرداخت شده، به شدت مشکل ساز شده است.

جابری افزود: رقم بدهی وزارت آموزش و پرورش به صنایع لبنی بسیار بالاست. به عنوان مثال شرکتهای مختلف هر یک به تنهایی مبالغی همچون 4، 5، 3 و20 میلیارد تومان از این وزارتخانه طلبکار هستند.

او تصریح کرد: بیشتر تولیدکنندگان تصمیم گرفته‌اند با توجه به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان از حضور در طرح شیر مدارس در سال جاری خودداری کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =