۸ پروژه تولیدی صنعتی در منطقه آزاد اروند افتتاح شد

به مناسبت عید سعید فطر و با حضور حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در قالب ویدئو کنفرانس، امروز ۸ پروژه ی تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، در آئین افتتاح این پروژه ها که در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، استاندار خوزستان، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، فرمانداران شهرستانهای آبادان و خرمشهر و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند در این آئین با اشاره به ارزش ۱۴هزار و ۴۲۷ میلیارد ریالی و ارزی ۱.۶ میلیون یورویی پروژه های افتتاح شده، این پروژه ها را شامل کارخانه فولاد جهان آرا اروند (۱ و ۲)؛ شرکت پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند؛ صنایع غدایی میهن؛ شرکت صنعت الکتریک ایرانیان اروند؛ شرکت عطر تن آرای اروند؛ مرکز نوآوری منطقه آزاد(اروند تک) و شرکت شرکت صلح آسمانی اروند خواند و گفت: پروژه های یاد شده در سایت صنعتی خرمشهر، شهرک صنعتی شماره یک آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند احداث و به بهره برداری رسیده اند.

سید علی موسوی، اظهار کرد: کارخانه شماره یک فولاد جهان آرا تولید کننده پست برق ۴۰۰ مگا وات با سرمایه گذاری ۷۲۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۵۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به طور غیر مستقیم و کارخانه شماره دو فولاد جهان آرا با محصول ساخت و تامین واحد جدا سازی هوا (اکسیژن پلان) با سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۹۰ نفر به طور غیر مستقیم  در سایت صنعتی خرمشهر راه اندازی شد.

وی افزود: شرکت پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند؛ تولید کننده پایانه فروش آنلاین باسیم و بی سیم و آفلاین و دستگاه خود پرداخت با حجم سرمایه گذاری ۱۲۴۵ میلیارد ریالی و اشتغال ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و۳۵۰ نفر به طور غیر مستقیم در محل سایت صنعتی خرمشهر احداث شده است.

وی تصریح کرد: صنایع غذایی میهن؛ دارای سردخانه دومداره ۵۰۰۰ تنی، با حجم سرمایه گذاری ۴۴۲ میلیارد ریالی در خرمشهر احداث شده که زمینه ی اشتغال ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۲۵ نفر به طور غیر مستقیم را فراهم کرده است.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: شرکت صنعت الکتریک ایرانیان اروند؛ طرح توسعه کلید مینیاتوری لامپ led  چراغ پروژکتوری نیز با حجم سرمایه گذاری ۴۲۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۹۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۶۰ نفر به طور غیر مستقیم در شهرک صنعتی شماره یک آبادان احداث و راه اندازی شده است.

موسوی، همچنین از شرکت عطر تن آرای اروند؛ به عنوان دیگر پروژه ی قابل بهره برداری نام برد و گفت: در این شرکت که با سرمایه گذاری ۲۷۲ میلیارد ریالی در سایت صنعتی خرمشهر راه اندازی شده انواع عطر، ادکلن و لوازم آرایشی تولید می شود که زمینه اشتغال را برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: مرکز نوآوری منطقه آزاد (اروند تک)؛ تولید کننده شتاب دهنده ها، ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۱۰ نفر به شکل غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال خارجی ها برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: شرکت صلح آسمانی اروند؛  تولید کننده ی فیلتر روغن موتور، توسط سرمایه گذار چینی با حجم سرمایه گذاری ۱۵۹۳ هزار یورویی در محل سایت صنعتی خرمشهر احداث و راه اندازی شده و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۴ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =