۱۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

بحران انسان‌ساز انتخاباتی

فریبرز ناطقی الهی
بحران انسان‌ساز انتخاباتی

فکر کنم این سومین یا چهارمین یادداشت من از مسایل غیر تخصصی خودم در نزدیک به سی و پنج سال گذشته باشد.

بنده اصلا سیاست نمی دانم الحمدالله اهل آن نیستم نه بدلایلی که ممکن است ایجاد مشکل کند، آنها که یادداشت های حقیر را مطالعه فرموده اند خوب می دانند که حداقل آن نیست ! این یادداشتم را هم اگر در قالب همان تیتر نگاه کنیم مجدادا زیاد از مطالعات حقیر یعنی "بحرانها" دور نیست البته موضوعش کمی متفاوت است و در قالب بحرانهای انسان ساز می تواند گنجانیده شود.
به هر حال به عنوان یک شهروند که اخبار را می شنوم و در سایت های خبری دنبال می کنم و بدون هیچ تردیدی عِرق ملی کشورم را دارم، بعضی مسایل برایم عجیب می آید ؟ کوتاه و مختصر برای مثال:

١- چرا اجازه ورود هر کس برای ثبت نام داده می شود که رسانه ها و مردم انها را مورد تمسخر و خدای ناکرده توسط بیگانگان مورد خنده قرار بگیریم ! خیلی از قوانین انتخاباتی را نمی دانم، در خارج نماینده احزاب می آیند، در ایران حداقل فردی بیاید که مثلا یک ملیون امضا داشته باشد ! یا ...

٢- برخی هنوز می فرمایند ما مشغول مشورت و تصمیم گیری هستیم ! با منطق مهندسی،  فردی که هنوز تا به امروز نمی داند که بیاید یا نیاید ؟ آیا شایسته انتخاب شدن برای ریاست یک کشور است؟  فکر می کنم فردی که در خود این قوه را میبیند باید قبل از شروع روز اول نام نویسی پشت درب انجا منتظر ثبت نام باشد !

٣- افرادی اعلام می کنند که مثلا اگر فلان شخصیت بیاد ما از انتخابات خارج یا ما برای پوشش فلان شخصیت حضور پیدا کردیم !  آیا حقیقتا این افراد که در ابتدا در صداقت کامل میفرمایند ما ملات لازم را در خود نداریم یا همان اول می گویند ما با شما شوخی می کنیم باید اصلا اجازه ثبت نام و مطرح شدن داشته باشند ؟

خدایا چنان کن سرانجام کار  
تو خوشنود باشی و ما رستگار

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =