آمادگی برای برگزاری امتحانات حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری سالم امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم دانش‌آموزان اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارکرد: در سطح استان قزوین؛ حدود نه هزار نفر از جمعیت دانش آموزی در پایه نهم و حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت دانش‌آموزی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که بنا بر تصمیمات گرفته شده در سطح کلان، امتحانات این دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او با اشاره به شیوع بیماری و نگرانی خانواده‌ها در خصوص برگزاری امتحانات حضوری؛ گفت: اقدامات لازم برای برگزاری حضوری امتحانات به صورت سالم و ایمن در این دو پایه انجام می‌شود؛ به طوری که ما امسال حوزه‌های امتحانات نهایی پایه دوازدهم را نسبت به سال‌های گذشته بیش از دو برابر افزایش دادیم.

اصغری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم در استان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این در حالی است که سال گذشته ۶۵حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات اختصاص داده شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اختصاص سالن‌های بزرگ و رعایت فاصله‌گذاری را موضوع مورد تاکید در برگزاری حضوری امتحانات عنوان کرده و افزود: بر این اساس؛ فاصله هر دانش‌آموز از دانش‌آموزان دیگر در زمان برگزاری امتحانات دو متر است.

او افزود: علاوه بر آن از طریق کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی نیز نظارت دقیق و جدی در زمان برگزاری امتحانات صورت می‌گیرد.

اصغری با بیان اینکه امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم نیز در مدارس خودشان برگزار خواهد شد؛ تاکید کرد: تمام تلاش‌ها این است تا این امتحانات با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار شود.

او از انجام تست‌های سریع تشخیص کرونا برای دانش‌آموزانی که قرار است امتحانات خود را به صورت حضوری برگزار کنند؛ خبر داد و گفت: برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امتحانات آنها در حوزه‌های نهایی انجام می‌شود تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امتحانات پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و حداکثر تا ۲۴خردادماه و امتحانات پایه نهم نیز از اول خردادماه آغاز و تا هجدهم این ماه ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =