واکنش انجمن قلم آمریکا به حملات اسرائیل علیه مقر خبرنگاران

ایرنا نوشت: انجمن قلم "پن" شاخه آمریکا که در حوزه ادبیات و آزادی بیان در نیویورک فعالیت می کند، روز شنبه با انتشار بیانیه ای به حمله اسرائیل به مقر خبرنگاران در نوار غزه اعتراض و این اقدام را محکوم کرد.

 انجمن قلم آمریکا (پن)  در سال ۱۹۲۲ (میلادی) تأسیس شد و در شهر نیویورک مستقر است، هدف خود را دفاع از آزادی بیان، پیشرفت ادبیات و حمایت از جوایز ادبی بین‌المللی اعلام کرده‌است.

واشنگتن پست گزارش داد ، سازمان پن شعبه آمریکا در بیانیه ای حمله هوایی اسرائیل که ساختمانی را در غزه تخریب کرد و  محل کار دفاتر آسوشیتدپرس و سایر رسانه ها بود "بسیار نگران کننده" خواند.

در بیانیه پن با اشاره به پوشش اخبار درگیری های نیروی مقاومت فلسطین و اسرائیل توسط خبرنگاران در شرایط سخت اعلام کرد که نحوه پوشش این اخبار ناشی از کار خستگی ناپذیر روزنامه نگارانی است که جان خود را برای اطلاع جهانیان به خطر می اندازند.

سازمان پن آمریکا در ادامه خواستار رسیدگی دقیق به چرایی حمله اسرائیل به مقر خبرنگاران در غزه شد.

سازمان پن آمریکا همچنین افزود که حمله و تخریب ساختمان محل خبرنگاران توانایی روزنامه نگاران حرفه ای را برای انجام کار خود که در یک درگیری پیچیده در یک زمان حساس است ، دچار مشکل خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی روز شنبه در اقدامی جنایتکارانه و برخلاف قوانین بین‌المللی و به منظور جلوگیری از پوشش جنایات خود، « برج الجلا » را در غزه که شماری از دفاتر رسانه‌های بین‌المللی در آن استقرار داشتند، هدف قرار داد.

در برج الجلاء دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، اسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه در آن قرار داشتند و اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد این برج بطور کامل ویران شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =