بررسی راهکار از سرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی

پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران نوشت: چهل و پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضو مهندس محسن فرهادی معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نصرالله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و دیگر اعضا برگزار شد.

در این جلسه دکتر نوروزی ضمن تقدیر از تلاش مدافعان سلامت به اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی از بدو شکل گیری این ستاد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته های گذشته پروسه واکسیناسیون کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو توسط فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد و اکنون ورزشکاران عزیز ما با آرامش خاطر بیشتر تمرینات خود را برای افتخارآفرینی در توکیو پیگیری می کنند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی تصریح کرد:بدون تردید جامعه ورزش مثل دیگر اقشار مردم همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند تا روز به روز روند پاندمی کرونا در کشورمان نزولی شده و در نهایت به یاری خداوند زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

دکتر نوروزی دغدغه این روزهای مجموعه ورزش کشور را فعالیت باشگاه های ورزشی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری های شخص مقام عالی وزارت و هم اندیشی که کارشناسان ستاد مقابله با کرونا در ورزش با بدنه تخصصی وزارت بهداشت، ساز و کار لازم برای فعالیت این صنف زحمتکش ورزش کشور اتخاذ شود.

همچنین دکتر سید اشکان اردیبهشت، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی نیز طی سخنانی به ارائه گزارشی در خصوص شرایط فعالیت های ورزشی و درخواست ها و دغدغه های جامعه ورزش از ستاد مقابله با کرونا در ورزش پرداخت و بازنگری و ساماندهی پروتکل های بهداشتی رشته های مختلف ورزشی، بازگشایی باشگاه های ورزشی بر اساس طرح باشگاه ایمن و بررسی امکان برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی را به عنوان سه درخواست این فدراسیون به نمایندگان وزارت بهداشت ارائه کرد که این سه مهم در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مهندس فرهادی پس از استماع دیدگاه اعضای ستاد ضمن قدردانی از اهتمام فدراسیون پزشکی ورزشی برای مقابله با کرونا در ورزش، دغدغه های باشگاهداران و مجموعه ورزش کشور را مبتنی بر واقعیت توصیف کرد و آمادگی وزارت بهداشت را برای برگزاری جلسات کارشناسی به منظور اتخاذ ساز و کار عملیاتی برای از سرگیری فعالیت باشگاه های ورزشی اعلام کرد.

وی خاطر نشان ساخت: این مهم مستلزم نظارت هرچه بیشتر و دقیق تر بر رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود و امیدواریم عملیاتی شود.   

در این جلسه نصرالله پریچهره، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گزارشی از شرایط فعالیت باشگاه های ورزشی و مشکلاتی که برای باشگاهداران و شاغلان در این باشگاه ها از بدو شیوع کرونا با آن مواجه شده اند، ارائه کرد و اظهار امیدواری کرد که با همراهی وزارت بهداشت و اتخاذ تدابیر لازم فعالیت های  این باشگاه ها به تدریج از سر گرفته شود.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =