پیگیری استقرار گمرک و اخذ کد گمرکی به منظور راه‌اندازی واحدهای صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان

نشست کارشناسان سازمان گمرک کشور با مهدی سلامتی مدیرکل دفتر دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان بمنظور بررسی استقرار گمرک و اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در این نشست به آخرین وضعیت منطقه اقتصادی سمنان اشاره و تصریح کرد: اقدامات مورد نیاز برای استقرار گمرک و اخذ کد گمرکی به منظور راه‌اندازی واحدهای صنعتی در این منطقه انجام می‌شود.

آل‌بویه تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی با توجه به شرایط خاص و ممتازی که در ابعاد مختلف برای آن پیش‌بینی شده و برخی مشوق ها و تسهیل‌گری‌های ویژه سرمایه گذاری و همچنین هزینه‌های گمرکی برای هر سرمایه گذار یک فرصت مغتنم محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: بدنبال ایجاد شرایط مناسب و بهره‌مندی‌ متقاضیان سرمایه‌گذاری از خدمات و امتیازات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان هستیم.

وی بیان کرد: طی ماه‌های اخیر چند سرمایه‌گذار با تولیدات شاخص متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سمنان بودند،امیدواریم در کوتاه مدت مسائل مربوط به گمرک با مساعدت سازمان گمرک کشور رفع شود.

آل‌بویه ابرازکرد: با توجه به نقش و جایگاه این مناطق و تاکید استاندار سمنان و نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی موضوع به طور مستمر مورد پیگیری قرار گرفت که منجر به حضور تیم کارشناسی سازمان گمرک کشور شد.

مدیرکل دفتر دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: ارائه نظرات دو طرف در راستای پیشبرد اهداف،تسریع امور و جلوگیری از موازی کاری به منظور هدر رفت منابع انجام می‌شود تا شاهد اتخاذ مناسب‌ترین تصمیمات و تدابیر باشیم.

سلامتی افزود: ابتدا بدنبال تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا از بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران و تبعات ناشی از آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: موارد فنی که کوتاه مدت و یا بلند مدت در منطقه ویژه اقتصادی سمنان باید اجرایی شود، توسط سازمان گمرک کشور اعلام گردد.

سلامتی ابراز امیدواری کرد با انجام اقدامات لازم منطقه ویژه اقتصادی سمنان در آینده نزدیک به بهره برداری برسد و متقاضیان با اطمینان خاطر در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل گمرک استان سمنان نیز در این نشست، ضمن تاکید بر افزایش همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی، از پیگیری و انجام مکاتبات لازم با سازمان مربوط در این خصوص خبر داد.

سعدالدین افزود: در احداث انبار و درب‌های ریلی آن، اجرای روشنایی محوطه و نصب دوربین‌ها، آتش‌نشانی و … موارد فنی مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد صادرات محور بودن منطقه ویژه اقتصادی و استقرار واحدهای صنعتی در آن‌ سبب توسعه صادرات و رونق اقتصادی استان می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =