رئیس اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی اعلام کرد: در حال حاضر وضعیت موجودی انبارها به قدری خوب است که فروشندگان به دنبال مشتری می‌گردند.

قاسم علی حسنی با تاکید بر اینکه بازار در آرامش کامل به سر می‌برد، اظهار داشت: هیچ کالایی بدون دریافت مجوز از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تغییر قیمت نخواهد داشت.

وی با ذکر اینکه هرساله به دلیل شرایط موجود و تغییرات در قیمت‌های جهانی، بین 15 تا 18 درصد به قیمت مواد غذایی افزوده می‌شد، تصریح کرد: امسال باتوجه به اقدامات صورت گرفته، افزایش کنترل‌ها و نظارت بر بازار، تنها بین 9 تا 12 درصد افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.

رئیس اتحادیه بنکداران با تاکید براینکه باید به فکر تولید‌کننده هم بود، ادامه داد: هزینه‌های جانبی مانند بیمه، مالیات، دستمزد کارگران، حمل و نقل و ... نیز نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان نیز برروی قیمت‌ها تاثیر‌گذار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر باتوجه به ذخیره انبارها وضعیت مناسبی بر بازار مواد غذایی حاکم بوده و فروشندگان به دنبال مشتری می‌گردند.

حسنی افزود: وزارت بازرگانی بر بازار اشراف کامل دارد، اما افزایش قیمت‌ها به صورت سالانه کاملاً طبیعی بوده و برخی از افزایش‌ها نرخ‌ها تحت‌تأثیر افزایش قیمت‌های جهانی اعمال می‌شود.

به گفته وی کالاهایی که شامل افزایش می‌شوند توسط سازمان حمایت تعیین شده و از ابتدای خرداد ماه رسماً اعلام می‌شود.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =