۵ یا ۶ کاندیدا تایید صلاحیت می شوند /زاکانی در تخریب لاریجانی سابقه دار است

اعتمادآنلاین نوشت: مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم گفت که تخریب‌ها علیه رئیس سابق مجلس قصه تازه‌ای نیست و انتظار می‌رفت که با کاندیداتوری وی هجمه‌ها آغاز شود.

منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس و مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم درباره حملات اخیر به لاریجانی گفت: میزان ثبت‌نام‌ها نشان داد که در جریان‌های سیاسی کشور تعداد چهره‌های زیادی بسیار علاقه‌مند بودند با شناسنامه‌هایشان عکس داشته باشند و از این جهت برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

حقیقت‌پور درباره کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: حملات به ایشان از روز ثبت‌نام برای ما عادی بود و کم و بیش انتظار این مساله را داشتیم؛ این جماعت سال‌هاست که آقای لاریجانی را می‌زنند و این داستان برای امروز نبوده و نیست.

وی ادامه داد: انتظار تخریب‌ها علیه لاریجانی را داشتیم و زاویه بین آقایان زاکانی با لاریجانی تازه نیست؛ از همان دوران مساله کمیسیون برجام و بررسی توافق هسته‌ای در مجلس سیل تخریب‌ها از جانب این افراد نسبت به آقای لاریجانی بود.

حقیقت‌پور با بیان این که در نهایت از بین این تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات ریاست‌جمهوری تنها «۵ تا ۶ نفر تایید صلاحیت می‌شوند»، افزود: شاید در نزدیک انتخابات توافقاتی بین برخی از چهره‌ها برای کنار رفتن به نفع دیگری صورت بگیرد، اما در شرایط فعلی هنوز این مسائل روشن نیست.

وی درباره کناره‌گیری برخی چهره‌ها و انتقال سبد رای آنها به علی لاریجانی گفت: مشخصا هیچ یک از کاندیداهای اصولگرا با کناره‌گیری، سبد رای‌شان به سمت علی لاریجانی نمی‌آید. علاوه بر این که حداقل در مورد آقای جلیلی بهتر است ایشان در مناظره‌ها بماند و ادله و دفاعیات خود را درباره بسیاری از مسائل بیان کند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: این انتخابات می‌تواند پرونده و آینده سیاسی بسیاری از چهره‌های سیاسی را تعیین تکلیف کند.

نماینده ادوار مجلس همچنین تاکید کرد: در جریان اصولگرا فعل و انفعالات برای کاندیدای نهایی در انتخابات در روزهای آتی مشخص می‌شود اما قابل پیش‌بینی بود علی‌رغم ادعاها درباره این که در صورت حضور آقای رئیسی بسیاری ثبت‌نام نمی‌کنند، اما خیلی‌ها با وجود نامزدی آقای رئیسی ثبت‌نام کردند و عکس یادگاری با شناسنامه انداختند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1517550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =