جهانگیری: کاندید شدم تا بانیان وضع موجود را معرفی کنم/ کسانی که نگذاشتند مردم به صحنه بیایند باید پاسخگو باشند

ایلنا نوشت: داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، گفت: من آمده بودم تا انتخابات پرشوری برگزار شود. کسانی که نگذاشتند مردم به صحنه بیایند و برای حل مشکلات داخلی و بین المللی در انتخابات شرکت کنند باید پاسخگو باشند.

اسحاق جهانگیری داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت وی برای حضور در انتخابات، عصر امروز در جلسه‌ای با روسای ستاد انتخاباتی خود در استان های سراسر کشور، ضمن قدردانی از اقدامات آنان در جهت پیشبرد برنامه‌های انتخاباتی و نیز تلاش‌های صورت گرفته به منظور زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، طی سخنانی، گفت: "برخی میگفتند: بانیان وضع موجود باید بیایند و جواب دهند" من اتفاقا ثبت‌نام کردم تا در انتخابات به عموم مردم بگویم چه کسانی بانیان وضع موجود هستند. بودم تا بگویم چه کسانی کشور را به اینجا رساندند که امروز در آن قرار داریم.

وی افزود: ما چند فرصت طلایی در پیش داریم که اگر از آنها در قرن جدید استفاده نکنیم کشور فرصت های مان را از دست داده ایم.

جهانگیری ادامه داد: اولین فرصت پنجره جمعیتی ایران است. جمعیت ایران تا ۲۰ سال آینده جمعیتی جوان است و پس از آن وارد دوران پیری خواهد شد باید از این فرصت برای کار و تولید استفاده کنیم. 

وی اظهار داشت: فرصت دوم این فرصت فروش نفت است با معاهدات آب و هوایی پاریس به زودی در زمینه نفت و تولید گازهای گلخانه‌ای برای کشورهای نفت خیز مشکلات زیادی به وجود می آید ما تا فرصت داریم باید بتوانیم نفت بیشتری استخراج و به فروش برسانیم و الا به روزهایی می رسیم که نفت تنها قابلیت استخراج و استفاده در داخل را دارد و تقاضا برای خرید نفت خام به حداقل می رسد.

جهانگیری در ادامه بیان کرد: فرصت دیگر فرصت استفاده از موقعیت جغرافیای ایران است. اگر به مرکز حمل و نقل و انتقال انرژی شرق و غرب نشویم، از دست می‌رود.

وی افزود: فرصت آخر فرصت استفاده از دنیای تکنولوژی است که با وجود تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور امکان انتقال این تکنولوژی به داخل ایران وجود دارد. من اگر آمدم دنبال ساختن چنین ایرانی بودم.

داوطلب انتحابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: من آمده بودم تا انتخابات پرشوری برگزار شود. کسانی که نگذاشتند مردم به صحنه بیایند و برای حل مشکلات داخلی و بین المللی در انتخابات شرکت کنند باید پاسخگو باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519187

برچسب‌ها