چرا در دوره مدیریت حناچی، مگامال‌ها در تهران افتتاح شدند؟

در دوره مدیریت پیروز حناچی، مگامال‌ها در تهران سربرافراشتند. افزایش افتتاحیه این پروژه‌های تجاری باعث ایجاد سوالاتی در ذهن شهروندان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پیروز حناچی در گفتگوی خود با خبرآنلاین به انتقاداتی که در خصوص افتتاح مگامال‌ها در دوره مدیریت او اتفاق افتاد، پاسخ داد.

خبرنگار ما پرسید:یکی از اتفاقاتی که در این دوره دیدیم افتتاح مالهای بزرگ در مناطق بالای شهر پشت سر هم بود. این مالها در زمان شهرداری شما افتتاح شد هر چند در دوره قبل ساخته شدند. شما میراث دار این افتتاحیه‌ها شدید. درباره مالهایی که در دوره شما افتتاح شد چه توجیهی دارید؟

حناچی گفت: مرحوم مهندس کازرونی وزیر مسکن بود. می گفت مدیران ما دو نوعند. یکی شان می توانند این کوه را جابجا کنند. یعنی مدیری هستند که کار حجیم به او بدهید. مدیری که کیفی و بر اساس بهره وری یک کار را انجام دهد و برای کارهایش توجیه داشته باشد کم داریم. ما هر جا با کاری مواجه شدیم که توجیه ندارد جلوگیری کردیم.

او در ادامه بیان داشت: مثلا در منطقه قیطریه که نسبتا آرام و مسکونی است یک مال تجاری ۱۰ هزار متری می خواستند بزنند. این پروژه را تبدیل به یک مجتمع مسکونی کردیم متناسب با بافت جمعیتی اطراف تغییر کرد. درباره مالها بخشی تقاضای کسانی است که صاحب سرمایه و زمین هستند. بخشی هم نتیجه تصمیم مدیران ارشد در جایگاه بنده است. فضای ساخته شده در شهر محل تلاقی سه دایره است که یک مثلث در آن میان تشکیل می شود.

شهردار تهران گفت: یک دایره منافع صاحبان سرمایه است. دایره بعدی تصمیمات مدیران ارشد است که ممکن است سیاسی باشد یا جوابش در حد بله و خیر باشد. دایره سوم هم منافع عمومی مردم شهر است. اگر حوزه سوم را حذف کنیم هر پروژه ای تبدیل به مشکل می شود. مثلا پروژه یک مجتمع تجاری عظیمی که پارکینگ ندارد و تبدیل به مشکل برای منطقه می شود. آن حوزه سوم وقتی حذف شود، هر اتفاقی ممکن است بیفتد. تلاش داریم حوزه سوم هم لحاظ شود. تصمیمات بزرگ می گیریم ولی تلاش داریم منافع حوزه سوم هم لحاظ شود.

مشروح گفتگوی پیروز حناچی با خبرآنلاین را (اینجا) بخوانید.

۴٧٢٣١

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =