۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۳

روزنامه ایران نوشت:

 

مسئول فنی و پزشک متخصص بیمارستان خصوصی شمال تهران در پرونده مرگ دختر جوان مقصر شناخته شده و با حکم دادگاه به زندان و پرداخت دیه محکوم شدند. 
 براساس اوراق پرونده، دوسال قبل دختر 18 ساله‌ای به نام زهرا در یک بیمارستان خصوصی شمال تهران جان سپرد. خانواده او که از وقوع این حادثه تلخ شوکه شده بودند برای شکایت به دادسرای ناحیه 19 تهران - ویژه جرایم پزشکی و دارویی- رفتند.

پدر زهرا به قاضی گفت: «ما ساکن محله ولنجک هستیم. چند روز قبل دخترم ناگهان دچار سردرد شدید و گرفتگی عضلات گردن شد و لحظاتی بعد هم بی حال روی زمین افتاد و زبانش هم بند آمد. درحالی که با دیدن وضعیت «زهرا» دستپاچه شده بودیم بلافاصله او را به نزدیکترین بیمارستان محل زندگی‌مان رساندیم. پزشک کشیک نیز پس ازمعاینه دخترم با تشخیص بیماری مننژیت دستور بستری او را صادر کرد. اما متأسفانه چند روز بعد و به رغم صرف هزینه‌های بسیار سنگین مسئولان بیمارستان خبر مرگ دخترمان را اعلام کردند. از آنجایی که این خبر برایمان غیرقابل باور و بسیار دردناک بود، به سراغ مسئولان بیمارستان رفته و درباره علت مرگ سؤال کردیم. اما جواب قانع‌کننده‌ای نشنیدیم. حالا هم از پزشک معالج و مسئولان بیمارستان به خاطر سهل‌انگاری و مرگ دخترم شکایت دارم».

دادیار پرونده پس از این شکایت، به کارشناسان کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی دستور داد پس از مطالعه پرونده پزشکی دختر فوت شده و تحقیق ازخانواده او و پزشکان بیمارستان علت و مقصران این حادثه و میزان قصور صورت گرفته را اعلام کنند. کارشناسان نیز پس از بررسی‌های لازم مسئول فنی بیمارستان را به میزان 45 درصد و پزشک معالج دختر فوت شده را نیز به میزان 15 درصد مقصر شناختند. بدین ترتیب، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 1043 دادگاه عمومی - جزائی تهران ارسال شد و قاضی افراسیاب، دو متهم پرونده را به زندان و پرداخت دیه محکوم کرد.
56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    1 0
    هيچ وقت نشد مسئولان بيمارستان و پزشك مقصر بيش از 50درصد مقصر بشن