پناهیان: انتخابات امسال خروس جنگی ندارد /در کشور عقب افتاده‌ای مانند آمریکا، برای پرشور شدن انتخابات نیازمند رویکردهای هیجانی هستند

جماران نوشت:پناهیان گفت: امسال در میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده افرادی که همچون سال‌های قبل همانند خروس جنگی به یکدیگر می‌پریدند نیستند، بنابراین برای پرشور شدن انتخابات بار اصلی روی دوش احساس مسئولیت مردم نسبت به جامعه است.

علیرضا پناهیان سخنران مذهبی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت از ویژگی‌های انسان است اظهار داشت: باقی موجودات احساس مسئولیت غریزی دارند و اگر کاری نیز نسبت به فرزندان خود انجام می‌دهند از روی غریزه است. این ویژگی در سطح انسان‌ها عمیق‌تر است اما نباید اجازه دهیم این احساس مسئولیت در وجود ما در سطح غریزه باقی بماند.

وی ادامه داد: احساس مسئولیت برای این است که انسان خود را مسئول بداند تا در زندگی به اعلی درجه برسد. برخی از دیگران توقع دارند تا کاری انجام دهند که آنها رشد کنند، چنین افرادی احساس مسئولیت در روح و اندیشه‌شان شکل نمی‌گیرد.

پناهیان با بیان اینکه ابعاد احساس مسئولیت نسبت به خود، اطرافیان و جامعه است که بسیار مهم است، گفت: بچه‌هایی در آینده موفق هستند که در سنین کم نسبت به خانواده احساس مسئولیت داشته باشند و به صورت خودجوش، کاری انجام دهند تا باری از دوش خانواده برداشته شود. اگر خانواده‌ای بچه‌اش این ویژگی را نداشت یا خوب تربیت نکرده است و یا او را به مدرسه خوبی نفرستاده است.

چرا باید حضور برخی نامزدهای مثل خروس جنگی موجب پرشوری انتخابات شود؟

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه تمام افرادی که در انتخابات خوب عمل می‌کنند احساس مسئولیت کافی را دارند و خوب بار آورده شده‌اند، گفت: جلسه امروز از سر احساس مسئولیت برگزار شده است و حاضران نیز به همین دلیل حضور پیدا کردند تا گفتگو کنند تا چه کنش و عملی در انتخابات داشته باشند. اگر افراد جامعه نسبت به خود و اطرافیان احساس مسئولیت داشته باشند، انتخابات خوبی را شاهد خواهیم بود. این روزها برخی می‌گویند که فلان نامزدها رد صلاحیت شده‌اند، بنابراین مشارکت کم می‌شود، در صورتی که چرا باید حضور برخی نامزدها که مثل خروس جنگی به نامزدهای دیگر می‌پریدند و به یکدیگر بی‌ادبی می‌کردند، موجب رونق انتخابات شود. امروز افرادی در معرض رأی مردم قرار گرفته‌اند که می‌توانند مثل آدم برنامه‌های خود را به مردم ارائه کنند و اهداف خود را تبیین کرده و سطح اگاهی مردم را برای حضور در انتخابات و رأی صحیح بالا ببرند.

وی افزود: زمانی که شما بنا دارید برای فرزند خود مدرسه‌ای انتخاب کنید، آیا لازم است مدیران مدارس مانند نامزدهای دوره‌های قبل انتخابات به یکدیگر توهین کنند تا شما یکی را انتخاب کنید؟ یا اینکه باید بسیار آرام برنامه‌های خود را برای دانش‌آموزان ارائه کنند تا مدرسه را انتخاب کنید. البته مدیران مدارس به قدری فرهیخته هستند که اگر درباره مدرسه‌ای دیگر هم از آنها سوال کنید نفی و رد نمی‌کنند و با راهنمایی لازم شما را به سمت انتخاب صحیح هدایت می‌کنند.

پناهیان گفت: در کشور عقب افتاده‌ای مانند آمریکا، برای پرشور شدن انتخابات نیازمند رویکردهای هیجانی هستند، بنابراین افرادی مثل بایدن و ترامپ هرچه از دهانشان درمی‌آید بهم می‌گویند. البته در اثر آن سیاست‌مدارانی هم روی کار می‌آیند که میلیون‌ها نفر را می‌کشند. برخی تلاش دارند در ایران نیز این رویکردها جابیفتد اما ما نیازی نداریم چون مردم احساس مسئولیت نسبت به جامعه خود دارند.

چرا برخی گروه‌ها نامزدی در میان افراد نهایی ندارند؟

این سخنران مذهبی افزود: برخی می‌گویند که فلان فرقه سیاسی نماینده‌ای در میان کاندیداهای انتخابات ندارند که البته ای کاش داشت، اما افرادی که برای انتخابات نامزد شده بودند، حامیان و بانیان وضع موجود بودند و براساس نظرسنجی‌ها نیز رأیی میان مردم نداشتند، زیرا مردم به دنبال تغییر وضع موجود و تحول هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که امروز تایید صلاحیت شده‌اند، دوست دارند وضع موجود را تغییر دهند، تصریح کرد: در این انتخابات احتمالا نامزدها همچون خروس جنگی بهم نخواهند پرید و انتخابات بر اثر یک هیجان کاذب بنا نیست پررونق شود. برای رونق‌دار شدن انتخابات امسال نیازمند احساس مسئولیت مردم هستیم.

رییس جمهور بعدی نباید رای پایین داشته باشد چون بنای تحول دارد

پناهیان گفت: البته باید بدانیم فردی که انتخاب می‌شود و بنای تحول دارد اگر میزان رأی‌اش کم باشد، همین بانیان وضع موجود زبانشان دراز خواهد شد، بنابراین حضور هرچه بیشتر در انتخابات مهم است. شما در انتخابات یک رئیس جمهور انتخاب نمی‌کنید بلکه به تمام وزراء، مدیران کل و مسئولان بعدی دولت رأی می‌دهید و حتی نوع کار کردن کارمندان را هم انتخاب می‌کنید، زیرا یک انتخاب بد می‌تواند منجر به کم‌کاری کارمندان و یا حتی نعوذ بالله رشوه گرفتن آنها شود. یک رئیس جمهور قوی، با برنامه و پاکدست می‌تواند تحول را در کشور ایجاد کند.

این سخنران مذهبی گفت: اگر رئیس جمهور بعدی رأی‌اش کم باشد مورد تضعیف بانیان وضع موجود و حتی مدیران میانی که موجب تعطیلی کارخانه‌ها شده‌اند قرار می‌گیرد. ما کارمند و مدیران میانی دلسوز زیاد داریم، اما رئیس جمهور قوی می‌خواهند تا پای کار بیاید.

برای چه کسی رأی دهیم، غلط است

وی با بیان اینکه احساس مسئولیت را باید مبنای انتخاباتی خود قرار دهیم، تصریح کرد: این روزها در فضای مجازی تبلیغ می‌شود که برای چه کسی رأی دهیم؟ من جوانان را به خاطرات شهدا ارجاع می‌دهم. آنها روزی خون خود را فدا کردند، اما نگفتند برای چه کسی خون می‌دهیم. در آن زمان حتی در جبهه‌ها کارشکنی می‌شد و مدیران دولتی کم کاری می‌کردند اما شهدا کار خود را می‌کردند.

پناهیان افزود: شهید قاسم سلیمانی که سیدالشهدای مقاومت بود، جانش را کف دست گرفت، در حالی که به دنبال تحویل گرفته شدن نبود و حتی می‌دانست غریب به شهادت خواهد رسید. نیمی از رزمنده‌های مدافع حرم زمانی که به شهادت رسیدند، از قبل به آنها گفته شده بود در ایران نامی از آنها برده نخواهد شد، زیرا بنا نبود خبری از حضور ایران در جنگ سوریه منعکس شود، اما آنها در غربت جان دادند و نگفتند برای چه کسی جان می‌دهیم.

احساس مسئولیت دیگران را ترغیب کنید

این سخنران مذهبی با بیان اینکه جوانان باید احساس مسئولیت خود را برای شرکت در انتخابات به خانواده هم منتقل کنند اظهار داشت: جوانان در مقابل خانواده و دیگران با منطقی زیبا وارد بحث شوند و آنها را براساس احساس مسئولیت نسبت به رأی دادن دعوت و تشویق کنند. شور انتخابات امسال بر دوش نامزدهای خروس جنگی نیست، بلکه با احساس مسئولیت باید انتخابات را پرشور کرد.

وی گفت: این روزها تمام شبکه‌های ماهواره‌ای و دشمنان از آل سعود و رژیم صهیونیستی گرفته، پیام می‌دهند که رأی ندهید. باید ببینیم در روز انتخابات ما حرف آل سعود و اسرائیل کودک‌کش را گوش می‌دهیم یا با احساس مسئولیت خود پای صندوق آرا می‌آییم.

در ادامه این مراسم محمدحسین حدادیان، حسین طاهری و گروه سرود ابناءالحسن به شعرخوانی در خصوص انتخابات پرداختند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =