ثبت چند رشد متوالی از شاخص کل بورس، سرمایه گذاران را امیدوار کرده که احتمالا شاهد آغاز یک روند صعودی خواهیم بود. منبع: خبرآنلاین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رشدهای چند روز گذشته شاخص کل بورس گرچه هنوز باعث جبران زیان سهامداران نشده، اما شاید استارت یک روند صعودی جدید باشد. علیرضا کریمیان، تحلیلگر و مدرس بورس درخصوص اینکه آیا ممکن است در ابتدای یک روند صعودی باشیم یا نه؟ گفت: از مرداد ماه سال گذشته، دائم شاهد سقف و کف های پایین تر هستیم و به وضوح می توانیم شاهد روند نزولی باشیم. یک کف قیمتی هم روی 1 میلیون و 127 هزار واحد داشتیم که آن هم به سمت پایین شکسته شده و این باعث شده بازار همچنان در روند نزولی بماند. برای اینکه بتوانیم علائم روند صعودی را ببینیم، نیاز داریم که سقف و کف های بالاتری را در بازار شاهد باشیم. 
وی افزود: فعلا می توانیم سقف مینور اصلی را یک میلیون و 189 هزار و سقف ماژور اصلی را یک میلیون و 300 هزار واحد بدانیم که اگر شاخص کل این عددها را به سمت بالا بشکند، می توانیم بگوییم اولین سقف بالاتر ساخته شده و انتظار داشته باشیم در ادامه هم کف های بالاتر ساخته شود. در این حین روزهایی خواهد آمد که بازار چند روزی مثبت می شود. اگر در این روزها سقف های پایین تر از اعداد مذکور ثبت شود، باید بدانیم که فعلا جای امیدواری نیست. باید منتظر بمانیم که دو سقف بالاتر و دو کف بالاتر را ببینیم تا مطمئن شویم که شاهد یک روند صعودی هستیم.

.264 262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد US ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    4 0
    بله تحریمها داره برداشته میشه. بورس میاد بالا و... دیپلماسی پیروز شد