بازداشت دوشکارچی غیرمجاز که به محیط‌بان‌ها حمله کردند

دو شکارچی غیرمجاز که به تازگی محیط‌بان پارک قمیشلو در استان اصفهان را مصدوم کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت از محیط زیست اصفهان، مرتضی جمشیدیان با اشاره به دستگیری این دو شکارچی غیرمجاز که اقدام به ضرب و جرح محیط‌بان خسروی کرده بودند، گفت: پرونده این دو شکارچی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: دو شکارچی غیرمجاز عصر روز چهارشنبه پنجم خرداد در حالی که در تعقیب و گریز آهوها در پناهگاه حیات وحش و پارک ملی قمیشلو بودند، با محیط‌بان رضاقلی خسروی درگیر می‌شوند و با ضربات شدید چوب و چماق این محیط‌بان را از ناحیه سر مصدوم کرده و متواری می‌شوند. 

وی با اشاره به انتقال این محیط‌بان به بیمارستان شاهین‌شهر گفت: بر اثر ضربات شدید، سر و بینی محیط‌بان شکسته و با توجه به شدت ضرباتی که به سر او وارد شده بود احتمال آسیب مغزی وجود داشت.

جمشیدیان با اشاره به درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با محیط‌بانان و مصدوم شدن دو محیط‌بان در ۲۱ اردیبهشت گفت: در این حادثه سه موتورسیکلت هرکدام با دو سرنشین برای شکار به دنبال آهوهای پارک ملی قمیشلو بودند که در جریان تعقیب و گریز و تیراندازی متخلفان به خودروی محیط‌بانان و ناهمواری منطقه، خودرو پیکاپ واژگون و دو محیط‌بان مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: متخلفان که به سلاح گرم مجهز بودند پس از درگیری متواری شدند، این افراد نیز شناسایی شده و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار، در شمال استان اصفهان و محدود شهرستان شاهین شهر و میمه یکی از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌شده در سطح جهان است که دارای ۲۸ گونه پستاندار، ۸۱ گونه پرنده، دو گونه دوزیست و ۳۱ گونه خزنده است. قمیشلو مأمن گونه شاخص «قوچ اصفهان» است که به عنوان نماد حیات وحش جانوری این استان معرفی و ثبت شده است. پارک ملی قمیشلو ۳۰ محیط‌بان دارد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =