وقوع سه کودک آزاری در یک ماه گذشته باعث شده تا نظر خیلی‌ها به این موضوع جلب شود.

این روزها، افزایش خشونت در جامعه و کودک آزاری تبدیل به موضوعی شده که کمتر جامعه‌شناسی است که در موردش اظهارنظر نکند. وقوع سه کودک آزاری در یک ماه گذشته باعث شده تا نظر خیلی‌ها به این موضوع جلب شود.

فاطمه اشرفی، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از زنان و کودکان آواره و پناهنده، یکی از این کارشناسان است که با حضور در میزگرد کودک آزاری در کافه خبر، نظراتش را در این مورد با ما در میان گذاشت.

او با بیان اینکه خشونت‌های اجتماعی دارد به شکل یک فرهنگ غالب در کشور درمی‌آید، گفت: « ما با انواع کودک آزاری مواجه هستیم و این حتی می‌تواند به رابطه دو بچه هم مطلق بشود. نمی‌توانیم بگوییم که کودک آزاری از طرف پدر و مادرها فقط اعمال می‌شود. وقتی بچه‌ها در معرض رسانه‌های پر از خشونت قرار می‌گیرند خشونت‌های کلامی، روانی و فیزیکی رایج می‌شود. از آن طرف در سیستم آموزشی کشور مشکل وجود دارد و به دلیل نداشتن یک استراتژی مشخص، مشکلات زیادی پیش می‌آید.»

او ادامه داد: « اگر ما به مسائل آموزشی، تربیتی و اجتماعی در سطوح پایین تر توجه نکنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این نهادهای مسئول بتوانند زمینه تعامل مناسب کودکان را فراهم کنند. بحث خشونت بسیار گسترده است. این مبحث، مبحثی است که ما باید در سنین پایین تر به آن توجه کنیم. به دلیل بی توجهی هایی که در سطوح بالای تصمیم گیری وجود دارد قضایا از قسمت احساساتی خارج نشده است که به‌ شکل یک قانون پایدار در بیاید. هیچ آمار و احتمال مناسبی هم در این زمینه نداریم به رغم اینکه دستگاههای مختلفی هم در این زمینه بوده اند که حساسیت لازم را در این زمینه داشتند.»

مشروح این میزگرد را می‌توانید اینجا بخوانید.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =