مساله اساسی شهر قزوین رعایت عدالت اجتماعی است

مدیر پرسابقه مدیریت شهری قزوین معتقد است: مهمترین رسالت مدیران شهری برنامه‌ریزی در جهت عدالت شهری تلاش برای دستیابی به برابری فرصت‌ها و از بین بردن تضاد در فرصت‌های شهر است.

حسین بهزادپور در گفت و گو با «خبر آنلاین» قزوین با تاکید بر اینکه، مهمترین مساله کهن شهر قزوین رعایت عدالت اجتماعی و برخورداری همه مناطق شهری از فرصت‌های برابر است؛ می افزاید: هیچ شهروند بالانشین یا پایین نشین در به هم خوردن نظم فضایی شهر نقش ندارد، بلکه مدیران شهری هستند که در برقراری عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی ضعیف عمل می‌کند و موجب بر هم خوردن این نظم شود.

او تاکید می کند: عدالت اجتماعی تنها برابری اقتصادی و کالبدی در شهر نیست بلکه مهمتر از آن تامین فرصت برای همه شهروندان در همه نقاط شهری است.

معاون اسبق خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به اینکه، حفظ و توسعه باغستان قزوین از اولویت های مدیریت شهری است؛ اضافه می کند: باغستان سنتی قزوین به عنوان یک میراث ملی دارای پیامدهای زیست محیطی و اقتصادی و اجتماعی فرا استانی است و بر همین اساس، تقسیم مسئولیت بخش های دولتی و غیردولتی برای حفظ و توسعه این مجموعه بی نظیر به مدیران شهری با تجربه و افراد تخصص نیاز دارد.

بهزادپور یادآور می شود: باغستان سنتی قزوین با سابقه بیش از هزار سال، میراثی ارزشمند و منحصر به فرد است، لذا باید حفظ و نگهداری این میراث گرانبها به عنوان یکی از مسائل مهم در برنامه های مدیریت شهری در نظر گرفته شده و با هر گونه اقدامی که به تخریب این مجموعه بینجامید باید مقابله کرد.

او همچنین در این گفت و گو درباره توسعه آینده شهر، خاطرنشان می کند: شهر باید در دو بعد کالبد و روح با تناسب منظم رشد داشته باشند. با توجه به وضع موجود شهر و مطالبات مردم در جهت توسعه فضاهای سکونتی و خدماتی در شهر نیاز به ایجاد فضاهای جدید می باشد که با در نظر گرفتن افزایش قیمت مسکن در قزوین، افزایش توسعه سکونتی شهر براساس طرح جامع شهر و پیش‌بینی اماکن فرهنگی و تفریحی و تفرجگاهی، توسعه فضاهای سبز براساس سرانه جمعیتی بسیار ضروری است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =