تنها ۵ درصد از داوطلبان انتخابات شوراها رد صلاحیت شدند

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور با اشاره به اینکه آخرین نتایج بررسی پرونده ها امروز ۱۹ خرداد به وزارت کشور اعلام می شود، گفت: صلاحیت ۹۵ درصد از ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا تایید شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سیدحمیدرضا کاظمی در نشست خبری  با اصحاب رسانه پیرامون نتایج بررسی پرونده های داوطلبان انتخابات شوراها در هیات مرکزی و روند احراز صلاحیت ها، گفت: در مرحله مقدماتی، هیات های اجرایی شوراهای سراسر کشور حدود ۱۰ درصد و هیات نظارت شهرستان ها نیز حدود ۱۲ درصد داوطلبان را رد صلاحیت کردند که در هیات عالی استان ۶ درصد از رد صلاحیت های هیات اجرایی و ۶ درصد از رد صلاحیت های هیات نظارت مورد تایید قرار گرفتند و در مجموع ۱۲.۳۲ درصد از ردصلاحیت شدگان مجدداً تایید صلاحیت شدند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور افزود: در این مرحله ۲۸۱ نفر از بین ۱۱ هزار و ۳۹۷ نفر که رد صلاحیت شدند، اعتراضی نکردند و در واقع نظر هیات های اجرایی و نظارت درخصوص احراز صلاحیتشان را پذیرفتند. از این میان ۸ هزار و ۸۵ پرونده به سطح کشور ارجاع شد و یک هزار و ۶۸۷ نفر هم در این مرحله به رد صلاحیت خود در هیات عالی استان اعتراض نکردند. در حقیقت ۸۰ درصد داوطلبان رد صلاحیت شده اعتراض داشتند که شامل ۶ هزار و ۳۹۷ نفر می شود و در نهایت صلاحیت یک هزار و ۴۱۳ نفر از افراد مورد تایید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تعداد داوطلبان شوراهای شهر و روستا ۲۸۸ هزار و ۲۸۲ نفر را شامل می شود که تا پایان رسیدگی هیات های نظارت باقی ماندند. از این تعداد ۲۶۹ هزار و ۳۳۶ نفر یعنی ۹۳ درصد داوطلبان شوراهای روستا تایید صلاحیت شدند و ۶ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای روستا مورد تایید قرار نگرفتند. در بخش شوراهای شهر ۴۷ هزار و ۳۱۷ نفر ثبت نام کردند که تاکنون انصراف نداده اند و از این میان ۶ هزار و ۹۵۳ نفر پس از رسیدگی یعنی ۱۴ درصد، رد صلاحیت و ۸۶ درصد تایید صلاحیت شدند.

کاظمی با بیان اینکه در مجموع ۹۵ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا تایید صلاحیت شده و تنها ۵ درصد از این افراد رد صلاحیت شده اند، گفت: امروز آخرین مرحله بررسی مجدد را انجام خواهیم داد تا افرادی که اسناد و مدارک صلاحیتشان مورد بررسی دقیق قرار نگرفته ، یا حکم برائتی دریافت کرده اند، صلاحیتشان تایید شود.

لازم به ذکر است سید حمید کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان لرستان در مجلس شورای اسلامی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =