کمبود آب آشامیدنی در قزوین

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین گفت: میزان تولید آب در شهر قزوین هزار و ۴۵۲لیتر در ثانیه از ۵۹حلقه چاه است و برای رفع مشکل کم آبی ۵۳۰لیتر در ثانیه کمبود تولید آب داریم که این یک هشدار جدی و مهم برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛  میرابها، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین گفت: این میزان آب، نیاز ۱۳۳هزار نفر از شهروندان قزوینی است که در حال حاضر تنها از طریق مدیریت مصرف و تغییر الگوی زندگی شهروندان مبتنی بر سازگاری با کم آبی قابل جبران است.

او تصریح کرد: از سویی عملیات عمرانی برای جبران این کمبود در جریان است و از سوی دیگر برنامه ای برای جیره بندی و قطع آب مشترکین نداریم ولی مجبوریم در پیک مصرف، با تعدیل فشار و مدیریت توزیع آب را به همه برسانیم.

میرابها تاکید کرد: سامانه تامین آب آشامیدنی شرق قزوین شامل ۲۰ حلقه چاه عمیق با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در صورت اتمام ۳۰۰لیتر در ثانیه به حجم آب تولیدی اضافه کرده و مشکل کمبود را تا حد زیادی برطرف می کند.

او  همچنین پیش بینی کرد تا پایان فصل گرم امسال در ۵۱ روستای عمدتاً کوهپایه ای حوزه شهرستان قزوین که از چشمه ها تغذیه می شوند به دلیل بارش های ناکافی، مشکل کم آبی بروز کند که برنامه ریزی برای آبرسانی سیار با تانکر انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قزوین در پایان به مساله کمبود آب در کشور، استان و شهرستان قزوین اشاره کرد و خواستار مشارکت جدی و فراگیر مردم برای کاهش و استاندارد سازی مصرف آب در جهت کنترل بحران شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =