۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲

50 عکس از اولین کنسرت گروه «بیتلز» در آمریکا که پیش از این منتشر نشده بودند حراج می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، این عکس‌ها را سال 1964 یک نوجوان از اجرای گروه گرفته و حراجی کریستی تخمین می‌زند عکس‌ها به قیمت 100 هزار دلار به فروش بروند.

این عکس‌های سیاه و سفید که بیش از 45 سال در یک جعبه در زیرزمین خانه عکاس خاک می‌خوردند، شرح اولین سفر و اجرای گروه محبوب بریتانیایی در واشنگتن دی.سی. و بالتیمور آمریکا هستند. این آثار روز 20 ژوئیه در نیویورک به صورت تک تک چکش خواهند خورد.

کتی الکیز، مدیر مجموعه‌های تصویری کریستی گفت: «صمیمیت و نزدیکی این عکس‌ها به سوژه، آنها را از هر مجموعه عکس مشابهی متمایز می‌کند.»

این گروه چهارنفره اولین بار در 11 فوریه سال 1964 در کولسئوم شهر واشنگتن به اجرای موسیقی پرداختند. دو روز پیش از این کنسرت آنها در برنامه «نمایش اد سالیوان» حضوری به‌یادماندنی داشتند.

مایک میچل، نوجوان واشنگتنی آن موقع 18 سال شن داشت و زمان ورود اعضای این گروه به «یونیون استیشن» و واکنش دیوانه‌وار طرفداران آنها را ثبت کرد.

میچل که هنوز هم عکاسی می‌کند نشست خبری پیش از کنسرت را در عکس‌هایش پوشش داده و درتمام طول اجرا در کولسئوم حضور داشته است. چند ماه بعد او کنسرت این گروه در مرکز بالتیمور را نیز با دوربین خود ثبت کرد. دوستان این عکاس او را تشویق کردند مجموعه عکس‌هایش را که کمتر کسی آنها را دیده به فروش بگذارد.

الکیز دراین مورد افزود: «دسترسی میچل به گروه و توانایی‌اش در ثبت احساسات، رخدادها و واکنش‌ها خارق‌العاده و بی‌نظیر بوده.»

میچل 65 ساله با یادآوری آن روز گفت: «خیلی وقت پیش بود. مثل امروز نبود. دوربین من خیلی پیشرفته نبود. مثل خود کنسرت. کنسرت در یک مجموعه ورزشی برگزار شده بود و کیفیت صدا هم کیفیت صدای باندهای مجموعه بود.»

یکی از تاثیرگذارترین عکس‌های این مجموعه چهار عضو گروه را در نشست خبری نشان می‌دهد که پشتشان به دوربین است، این عکس درحالت ضدنور گرفته شده است.

کریستی اعلام کرده است طرفداران «بیتلز» و علاقه‌مندان به تاریخ موسیقی راک از این مجموعه استقبال می‌کنند اما به دلیل مشهور نبودن میچل قیمت‌ها بسیار متعادل هستند.

این عکس‌ها ماه ژوئن در کریستی و هتل «گاورنرز هاوس» در لندن برای عموم به نمایش درمی‌آیند. در نیویورک و پیش از حراج نیز این مجموعه از یازدهم تا بیستم ژوئیه به نمایش درخواهد آمد.

رویترز / 20 مه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =