۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مشاوره مهاجرت به کانادا

سالانه عده زیادی از ایرانیان برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند اما تعداد زیادی از این افراد موفق نمی‌شوند. دلیل این امر معمولا عدم اطلاع کافی از پیچیدگی‌های برنامه‌های مهاجرتی کشور کانادا و اکتفا کردن به مطالبی است که در فضای مجازی منتشر می‌شود.

افراد متقاضی مهاجرت معمولا اطلاعات زیادی جمع‌آوری می‌کنند اما، فقط یک اشتباه در طول پروسه مهاجرتی می‌تواند سرنوشت دیگری برایشان رقم بزند. اینجاست که بحث مشاوره مهاجرت به کانادا اهمیت پیدا می‌کند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

آمار مراجعه مردم به مشاوران مختلف در کشور ما، گویای این واقعیت است که، عموم مردم چندان اعتقادی به مشاوره با افراد متخصص ندارند و نهایتا با همان اطرافیان خود مشورت می‌کنند. این شیوه شاید در تصمیمات نه چندان مهم و ساده کارساز باشد اما باید قبول کنیم که وقتی صحبت از مهاجرت و شروع زندگی در کشوری دیگر است، این روش به هیچ وجه منطقی نخواهد بود.

البته تنها مراجعه به مشاوران و موسسات مهاجرتی تضمین کننده موفقیت ما نخواهد بود اما، مشورت با مشاوران دارای مجوز رسمی از مراجع مربوطه در کشور کانادا احتمال موفقیت ما را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

مشاوران مهاجرتی دارای مجوز

احتمالا از خود می‌پرسید که از کجا می‌شود فهمید که کدام مشاور مجوز فعالیت دارد؟ و چطور به آن‌ها اعتماد کنیم؟

شما از طریق وب‌سایت  iccrc-crcic.ca  به راحتی می‌توانید نام مشاور مورد نظرتان را وارد کرده و وضعیت مجوز فعالیتش را چک کنید و از صحت ادعای مشاوران مطلع شوید.

تفاوت وکیل و مشاور مهاجرتی  

به این موضوع دقت کنید که چیزی به نام وکیل مهاجرتی وجود ندارد و اخذ اقامت سایر کشورها جزو سرفصل‌های درسی هیچ وکیلی در دانشگاه نبوده است. اداره مهاجرت کشور کانادا فقط به افرادی که دوره‌های ویژه این سازمان را گذرانده باشند مجوز فعالیت جهت مشاوره می‌دهد و اگر فردی وکیل هم باشد بدون گذراندن این دوره‌ها نمی‌تواند مجوز فعالیت دریافت کند.

مشاوره مهاجرت به کانادا

بررسی اعتبار موسسات مهاجرتی کانادا   

اگر قصد مشاوره مهاجرت به کانادا را دارید اما موسسه مهاجرتی معتبری را نمی‌شناسید، با درنظر گرفتن موارد زیر می‌توانید اعتبار موسسات مختلف را بررسی کنید.

مهمترین نکاتی که برای پی بردن به اعتبار یک موسسه مهاجرتی باید بررسی شوند عبارتند از:

· اداره موسسه مهاجرتی توسط مشاور رسمی

· مجوز فعالیت موسسه مهاجرتی از کشور کانادا

· هم در کانادا و هم در ایران دفتر فعال داشته باشد

· پاسخگوی تماس‌های تلفنی و پیام‌های آنلاین ارسالی باشند

در ادامه به توضیح موارد فوق می‌پردازیم.

اداره موسسه مهاجرتی توسط مشاور رسمی  

در بررسی اطلاعات موسسه مهاجرتی مورد نظرتان، حتما به این نکته دقت کنید که، آن موسسه توسط چه کسی مدیریت می‌شود؟ و آیا فرد مورد نظر جزو مشاوران تایید شده اداره مهاجرت کشور کاناداست؟ اگر چنین نیست دست کم باید یک مشاور تایید شده در آن مجموعه بصورت فعال مشغول به کار باشد و اگر هیچ مشاور رسمی در آن مجموعه نیست دور آن موسسه را خط قرمز بکشید.

مجوز فعالیت موسسه مهاجرتی از کشور کانادا 

موسسه مهاجرتی مورد نظر باید در کشور کانادا بصورت رسمی به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد و دارای مجوز فعالیت باشد. در کانادا شرکت‌های مهاجرتی کاملا به رسمیت شناخته می‌شوند ولی در ایران بصورت مستقیم مجوز فعالیتی برای این شرکت‌ها صادر نمی‌شود و شما نمی‌توانید از این طریق پی به سوابق آن شرکت ببرید.

داشتن دفتر فعال در کانادا و ایران  

مسلما یک موسسه معتبر که به مشتریانش بها می‌دهد باید در هر دو کشور ایران و کانادا دفتر فعال داشته باشد. چرا که مشتری حق دارد پیش از عقد قرارداد درخواست مشاوره و مذاکره حضوری داشته باشد و یا در صورت عدم رضایت مشتری از روند پیگیری پرونده‌اش، باید بتواند بصورت حضوری پیگیر وضعیت پرونده شود.

در دسترس بودن و نحوه پاسخگویی   

یک شرکت مهاجرتی فعال معمولا چند خط تلفن ثابت دارد و چند نفر مشاور روزانه پاسخگوی سوالات رایج متقاضیان مهاجرت به کانادا هستند. علاوه بر پاسخگویی تلفنی معمولا از طریق وب‌سایت، پیج اینستاگرام، پیام‌رسان‌ها و ... نیز با مخاطبان خود در ارتباط هستند.

اگر موسسه مهاجرتی مورد نظر شما فقط یک پیج اینستاگرام دارد که نهایتا در قسمت بایو یک شماره همراه یا حتی ثابت وجود دارد حتما به صلاحیت آن شک کنید و بیشتر سوابقشان را بررسی کنید.

مشاوره مهاجرت به کانادا بصورت رایگان  

برخی از موسسات مهاجرتی امکان ارزیابی و مشاوره اولیه رایگان را از طریق وب‌سایتشان فراهم کرده‌اند. روش کار به این صورت است که شما با مراجعه به وب‌سایت این موسسات و شرکت‌ها فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را تکمیل می‌کنید سپس کارشناسان این موسسات اطلاعات اولیه شما را بررسی کرده و از طریق تماس تلفنی شما را از وضعیت فعلی‌تان و روش‌های مهاجرتی متناسب با شرایطتان آگاه می‌کنند. اگر هم احتیاج به مشاوره تخصصی و حضوری داشته باشید می‌توانید وقت مشاوره رزرو کرده و به دفتر این موسسات مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که مشاوران شرکت‌هایی مانند موسسه مهاجرتی حلوی با تمام افرادی که فرم ارزیابی این شرکت را بصورت آنلاین تکمیل می‌کنند، تماس گرفته و بصورت رایگان شرایط افراد را از طریق تماس تلفنی بررسی می‌کنند.

فراموش نکنید که اولین قدم برای شروع پروسه مهاجرتی اطلاع از وضعیت فعلی‌تان است. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما از چنین خدماتی که توسط برخی موسسات باسابقه ارائه می‌شود استفاده کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525116