عراق حکم اعدام مفتی شرعی القاعده را صادر کرد

ایسنا نوشت:دادگاه کیفری استان صلاح‌الدین عراق امروز (دوشنبه) دو حکم اعدام را برای مفتی شرعی تشکیلات القاعده در این استان صادر کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، شورای عالی دستگاه قضایی عراق در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: این تروریست در سخنان خود اعتراف کرد که به عنوان مفتی شرعی در گروهک‌های تروریستی القاعده فعالیت داشته و از جمله بنیانگذاران آن در دستگاه قضایی الشرقاط محسوب بوده و دیدارهای متعددی با تروریست ابو مصعب الزرقاوی (رهبر سابق تشکیلات القاعده در عراق) داشته است.

این شورا گزارش داد: این تروریست اعتراف کرده که فتواهایی برای ترور نیروهای ارتش و پلیس عراق صادر کرده و علاوه بر اینها در چند آدم‌ربایی و قتل و نیز حمله به نیروهای پیشمرگ شرکت داشته است.

شورای عالی دستگاه قضایی عراق افزود: این فرد مسؤول مرکز اطلاعات منطقه جنوب موصل در تشکیلات القاعده بوده و برای تروریست‌ها سلاح خریداری می‌کرده و مسؤول تقسیم دستمزد داعشی‌ها بوده است.

طبق بیانیه شورای یاد شده، دادگاه کیفری استان صلاح‌الدین بر اساس ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم شماره ۱۳ سال ۲۰۰۵ و ماده ۴۰۶ قانون تحریم‌های سال ۱۹۶۹، برای این تروریست دو حکم اعدام صادر کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    حروم زاده حقشه
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    یه لباس تمیز بهش میدادند بعد اعدامش میکردند بهتر نبود
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    درود بر مقامات جهادی عراق اسلامی که بدون هیچ ترحمی این قاتل جنایتکار را با دو حکم به اعدام محکوم کرد خداوند بانیان داعش و القایده را لعنت کند و بسزای اعمال ننگینشان برساند حکم‌اعدام ترامپ و اوباما و کلینگتن نیز خداوند صادر نموده است که عنقریب شاهد اعدام این کثافات خواهیم بود.
  • علی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    لعنت خدا برمفتی های دروغین مسلمانهای ساده لوح را گمراه میکنند