در شرایطی که فقط یک مراجعه کوتاه به آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که مواد غذایی در ماه‌های گذشته از افزایش قیمت برخوردار بوده‌اند، رییس اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی معتقد است که کالایی پیدا نمی‌کنید که قیمتشان نسبت به سال 89 تغییر کرده باشد.

براساس گزارش بانک مرکزی، قیمت موادغذایی در تهران نسبت به یک‌سال گذشته، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته، به‌طوری که گروه تخم‌مرغ با افزایش ۴/ ۱۲۱ درصدی، از بیشترین گرانی برخوردار بوده است.


در گروه میوه‌های تازه هم با گرانی روبه‌رو بودیم و حدود ۶۵ درصد با افزایش قیمت روبه‌رو بودند. در طول یک‌سال گذشته، سیب قرمز با ۹/ ۱۲۶ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشته است.


براساس همین آمار، گوشت مرغ ۱/ ۹ درصد، گوشت گوسفند ۳/ ۱۴ درصد، گوشت گاو و گوساله ۳/ ۱۲ درصد، روغن‌نباتی جامد ۹/ ۴۴ درصد و قندوشکر نیز ۷/ ۱۸ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.


گروه لبنیات هم با افزایش ۷ درصدی روبه‌رو بودند و بیشترین افزایش قیمت، به کره مربوط می‌شود که حدود ۸/ ۴۶ درصد گران شد.
در گروه برنج و حبوبات هم به‌ترتیب با افزایش ۲/ ۲۱ و ۶/ ۲۸ درصدی در طول یک‌سال گذشته روبه‌رو بودیم و در گروه حبوبات، نخود با رشد ۲/ ۴۸ درصدی، رکوردار گرانی‌ها بود.


افزایش قیمت موادغذایی در شرایطی اتفاق افتاده که دولت از زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در دی سال گذشته، سعی در جلوگیری گرانی کالاها داشته است. با این وجود، به ۷۰ درصد موادغذایی اجازه داده شده است که از نخستین روز خرداد، ۹ تا ۱۲ درصد روی قیمت‌های خود بکشند و در واقع با موج جدیدی از گرانی‌ها روبه‌رو خواهیم شد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ت IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    این آقای رییس اتحادیه از کجا خرید میکنن که همچین ادعایی دارند؟
  • عبد ا... IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    به این شوری ها که میگین هم نیست . بالاخره ما هم تو این مملکت زندگی میکنیم . من پیشنهاد می کنم شما کمتر از این هایپر مارکت ها خرید کنید.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    رییس اتحادیه املاک و رییس اتحادیه مواد غذایی به شدت از بیماری آلزایمر رنج می برند چون هیچ چیز یادشان نمی ماند