با برگزاری جلسه 15:30 امروز در مجلس تکلیف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشخص می شود.


گروه اقتصاد:
محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از برگزاری جلسه ای راس ساعت 15:30 امروز در محل مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف نحوه اجرای مالیات برارزش افزوده خبر داد.
نهاوندیان در تشریح اقدام های پارلمان بخش خصوصی برای فراهم شدن بستر مناسب اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: 15 دی ماه جاری آخرین مهلت فعالان اقتصادی مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ارائه اظهار نامه به سازمان امور مالیاتی است. این در شرایطی است که هنوز موضع دولت و وزارت امور اقتصادی ودارایی در مورد اجرا یا توقف محدود اجرای این قانون مشترک به نظز نمی رسد.
رییس اتاق ایران افزود: با توجه به مشکلاتی که این ناَهماهنگی برای فعالان اقتصادی به وجود آورده است، تا کنون جلسه هایی با رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنایع و معادن و معاون اجرایی رییس جمهوری داشته ام و نامه ای نیز خطاب به رییس جمهوری نوشته و ارسال کرده ام.
نهاوندیان در توضیح ماحصل این اقدام ها اظهار داشت: بر این اساس امروز ساعت 15:30 جلسه ای در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت تا نسبت به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین تکلیف شود.
گفتنی است، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده که با هدف شفاف سازی گردش مالی اقتصاد ایران آغاز شده بود، پس از مقاومت بازار و انتقاد برخی فعالان اقتصادی در مورد اطلاع رسانی ضعیف در این خصوص ابتدا با توقف محدود و سپس با توقف کامل اجرا به دستور محمود احمدی نژاد مواجه شد. اما فعالان اقتصادی معتقدند که وزارت امور اقتصادی و دارایی به دلیل وجود برخی اختلاف ها با دولت همچنان ادامه اجرای قانون را پیگیری می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =