گزافه‌گویی پمپئو درباره نتیجه انتخابات ایران: رئیسی کسی نیست که با او مذاکره کنیم!

ایسنا نوشت:وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یک گفت و گو مطرح کرد که دولت جدید آمریکا باید از رویکرد دولت دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند.

به گزارش شبکه فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یک گفت‌وگو با این شبکه درباره رویکردی که دولت جو بایدن باید در قبال ایران اتخاذ کند، گفت: ما اهرم فشارهای زیادی برای این دولت بر جای گذاشتیم، یعنی هزار و خورده ای تحریم علیه مقامات ایران و اقتصادش. ما ائتلافی از کشورهای خلیج فارس و دوست و متحدمان اسرائیل ایجاد کردیم، تمام کارها را کردیم تا ایران را محدود کنیم و مانع در اختیار داشتن پول و منابع  تمام چیزهایی برای آن ها شویم که شاهدش بودیم. شما زمانی را یادتان می آید که چند سال پیش چرخ دستی های پول نقد به ایران دادند. به این دولت اهرم فشارهای زیادی برای اعمال فشار علیه ایرانی ها داده شده است. 

پمپئو ادامه داد: از غنی سازی گفتید، شاهد هستید که آن ها جدا می خواهند دوباره به آمریکا فشار بیاورند تا امتیازات بیشتری پای میز مذاکره بگیرند. آن ها همین هفته کسی به نام ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدیدشان انتخاب کردند.

وی در ادامه مدعی شد: رئیسی کسی نیست که با او مذاکره کنیم. این حکومت، حکومتی نیست که با آن تعامل کنیم. ما باید کارزار فشار حداکثری را به کار ببندیم تا این حکومت را مجبور کنیم رفتارش را تغییر دهد. 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    4 0
    این بابا عینا شلیه راننده تخلیه چاه میمونه.خیال میکنی خودت خیلی کسی هستی مردک کله پوک.
  • علی حاتمی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    توکسی نیستی که که باتو مذاکره بشه . تو فعلا برو با ترامپ کشکتان را بسابید . تو عددی پایین تر صفر هستی
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    غلط می کنید وقتشه یک مشت محکم واقعی به دهنت بزنیم ابله
  • رضا یعقوبی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 3
    دیگه گذشت اون زمان دیگه گذشت سازش
  • زهرا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 3
    امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه . به کوری چشم همه ظالمان ، رئیسی شد رئیس جمهورمان
  • محمد رضا دلیر دیسفانی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    لعنت خدا بر تو اقای پمپ او تو فشار را بر چه کسی اوردی انان که در راس هستند از این وضع ناراضی نیستند حتی نان هم می خورند شما به ظالمان خدمت و به رانت خوران کمک می کنید تا از تحریم نان بخورند پس نفرین مردم نثار شما اقای وزیر خارجه امریکا و انان که نان می خورنذ خوشحال هستند از این و ضع و ،،،،،،
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    پمپ سوخته
  • علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    لعنت خدا برتووارباب خبیثت .امیدواریم که به یاری پروردگار شاهد مرگ ذلت بارتو وارباب پلیدت باشیم وهرچه زودتر خداوند شماهارارهسپار چهنم ابدنماید ومظلومان عالم ازشرشماشیاطین نجات پیداکنند.انشاالله به یاری پروردگار
  • به پمپگوه IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    رئیسی نیست یعنی روحانی بود؟! اگر بود چرا پاسخ حسن نیتش را با پاره کردن برجام دادید؟! از قدیم گفته اند باد بکاری طوفان درو خواهید کرد. در ضمن بجای این زر زر کردن ها بفکر جان خودت باش!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 0
    عمرماکوتاهه نباید مسحور آواز خران درچمنزارهاشد! میبایست فقط به آبادانی وآزادی وآرزوهای زیبا جامعه عمل پوشاند تمام.. وهمه اینها رویا نیست،فقط وفقط با نابودی کامل فسادمشکل مملکت حل میشه. دشمنان وبدخواهان و... درشرایط موجودمشکل اصلی مانیستن.