رئیس دادگستری همدان: رتبه نخست سازش در پرونده های قضایی کشور  از آن استان همدان است

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با فعالیت کمیته معتذرین در سطوح مختلف مسئله حبس زدایی و سازش در پرونده های قضایی روندی افزایشی داشته تا جایی که مجموعه قضایی استان با ۴۵ درصد مصالحه در پرونده های قضایی رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرآنلاین استان همدان ؛ محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان در دیدار فرمانده انتظامی استان همدان و معاونشان به مناسبت هفته قوه قضائیه با وی با اعلام مطلب فوق افزود:در سطح دادگاه ها و دادسراها نیز در حدود یک سال اخیر با فعالیت مستمر کمیته معتذرین یک هزار و ۵۰۰ فقره پرونده قضایی در استان به مصالحه ختم شده که نتیجه آن بیش از ۱۶ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و هفت میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم از سوی طرف شاکی بخشیده شده است.

وی از همکاری تنگاتنگ ناجا با مجموعه قضایی استان به ویژه در اجرای طرح کمیته های معتذرین و مصلحین خبر داد و گفت: در نتیجه این همکاری ها استان همدان توانسته است رتبه نخست صلح و سازش کشوری در پرونده های مربوطه را از آن خود کند.
 
عدالتخواه همکاری ناجا با دستگاه قضایی را زمینه ساز ارتقای امنیت و آرامش دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همواره همیار و همراه دستگاه قضا بوده است.
 
وی اضافه کرد: فعالیت کمیته معتذرین در سه سطح کلانتری ها، دادگاه ها و دادسراها و زندان ها، زمینه ساز ختم به مصالحه شدن تعداد بسیاری از پرونده های قضایی شده است.

رئیس کل دادگستری با اشاره به همکاری نیروی انتظامی استان از دی ماه سال ۹۹ تاکنون به منظور عملیاتی شدن طرح مبتکرانه معتذرین با این دستگاه، اظهار داشت: در این مدت تنها در سطح کلانتری ها یک هزار و ۸۳۴ پرونده ختم به مصالحه شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =