مشارکت فراگیر مردم در انتخابات «نه» محکم به اصحاب تحریم و انحراف بود

رئیس کل دادگستری استان یزد، تلاش معاندین و مزدوران برای تحریم انتخابات را بی نتیجه دانست و گفت: شور و شعور و مشارکت شورانگیز مردم، پاسخ محکم آحاد جامعه در قبال تحریم کنندگان انتخابات بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد ؛ غلامعلی دهشیری در دیدار اعضای شورای قضایی استان یزد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به مناسبت هفته قوه قضاییه، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان انتخابات، اظهار کرد: برگزاری انتخابات باشکوه، قانون مدار و توام با سلامت و امنیت نیازمند همکاری و تلاش مضاعف همه ارکان و اجزای حاکمیت در عرصه های اجرایی، نظارتی، انتظامی، نظامی، امنیتی و قضایی است.

وی به کاهش ۵۵ درصدی پرونده‌های مسن دادگستری در یک سال گذشته اشاره و عنوان کرد:  پرونده‌های مسن با عمر بیش از یک سال در شعب تحقیق، رسیدگی و تجدید نظر دادگستری در ابتدای خرداد ۹۹ برابر با چهار هزار و ۲۸۶ فقره بوده که هم‌اکنون به دو هزار و ۳۶۵ فقره کاهش یافته است.

این مقام قضایی از صدور ۲۴ درصدی محکومیت‌های کیفری در قالب مجازات‌های جایگزین خبر داد و گفت: ۴۱ درصد رشد در استان یزد در خصوص صدور آراء جایگزین حبس در یک سال اخیر رقم خورده است و این درحالی است که میانگین رشد کشوری در این خصوص کمتر بوده است.

 وی تصریح کرد: در خصوص پابند الکترونیکی تاکنون ۴۲۰ مورد از این طریق مورد حکم قرار گرفته‌ که ۶۰ درصد آن در مدت یک سال اخیر انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش میانگین رسیدگی در یکسال اخیر، شعب نامتعارف نیز ۵۸ درصد کاهش داشته است.

دهشیری در خصوص کاهش ۴۰ درصدی پرونده ها اظهار داشت: این تعداد ‌کمترین میزان موجودی پرونده جاری استان در ۱۰ ساله گذشته است. همچنین در یک سال اخیر ۵۱۶ پرونده کثیرالشاکی از آمار کسر شده که این مسئله نشان دهنده کاهش ۵۸ درصدی این آمار است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =