فرهنگ استفاده از بیمه تکمیلی در جامعه نهادینه شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ بیمه تکمیلی در جامعه گفت: در صورت گسترش بیمه تکمیلی بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در خصوص مسائل درمانی حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام،  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در نشست بررسی راهکارهای اجرای بیمه تکمیلی انفرادی در استان قزوین گفت: تلاش برای گسترش بیمه های تکمیلی درمان از سوی شرکت‌های بیمه‌ای در سطح استان برای تأمین رفاه و آسایش شهروندان لازم و ضروری است.

او اظهار کرد: بیمه یکی از مسائل مهم و ضمانت کننده سلامت جامعه است و بیمه تکمیلی درمان یکی از خدمات با اهمیت در راستای تحقق اهداف رفاه اجتماعی است که از مبانی و پشتوانه‌های قانونی ارزشمند در نظام قوانین بیمه‌ای کشور برخوردار است.

بیدخام همچنین از بیمه تکمیلی به عنوان یک سرمایه اجتماعی نام برد و اضافه کرد: تا زمانی که اثرات بیمه مستقیماً در زندگی مردم تأثیر گذار نباشد مردم آن را نمی‌پذیرند.

او، گسترش جامعه آماری بیمه تکمیلی درمان را گامی مهم در بهره‌مندی بیشتر شهروندان از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و کسانی که دچار بیماری می‌شوند نباید به جز بیماری دغدغه‌ای در تأمین هزینه‌های درمان داشته باشند.

بیدخام هدف از برگزاری این نشست را شناسایی جامعه آماری و ارائه راهکار برای عملیاتی شدن این طرح در استان با تعامل و همکاری بیشتری شرکت‌های بیمه‌ای با دستگاه‌های اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید سازوکارهای مناسب برای ارتقای سلامت اجتماعی و روانی مردم خصوصاً در شرایط کنونی جامعه را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: یکی از موثرترین ابزاری که بوسیله آن بخشی از بار هزینه‌های درمانی از دوش افراد و سرپرست‌های خانوار برداشته می‌شود، بیمه‌های درمانی و خصوصاً بیمه‌های تکمیلی است که باید تلاش شود تا این مهم بیشترین سطح پوشش را در بین افراد و خانواده‌ها داشته باشد.

او عدم اطلاع رسانی کافی موضوع بیمه‌ها را از مهمترین دلایل افراد فاقد بیمه عنوان کرد و افزود: ضروری است شرایط برخورداری از بیمه‌های مختلف به شکل مناسب و از طریق دهیاری‌ها، رابطین شبکه بهداشت، سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یادآور شد: امسال طرح بیمه تکمیلی انفرادی در استان باهدف کاهش هزینه‌های خانوارها هدف گذاری شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =