۱ نفر
۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
ورق بورس برگشته است!؟

ایسنا نوشت: بازار سرمایه که مدت ها روزهای سبز به خود ندیده بود، در هفته جاری روندی صعودی به خود گرفت، به طوریکه شاخص کل بورس دوباره توانست وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شود. روند صعودی بازار سرمایه به گونه ای بود که ارزش معاملات خرد سهام در هفته جاری، رکورد سال ۱۴۰۰ را زد.

پس از ریزش پی در پی بازار سرمایه، رنگ سبز با شاخص های این بازار پس از مدت ها بازگشت. به طوریکه بازار سرمایه هفته را با چراغ سبز روشن کرد و شاخص کل بورس در روز شنبه با ۱۴ هزار و ۳۱۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۰۶ واحد افزایش به رقم ۳۷۰ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

روند حرکت شاخص کل بورس در روز یکشنبه نوسانی بود و هرچند شاخص کل بورس در این روز  با ۱۶۹۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد را ثبت کرد اما  شاخص کل با معیار هم وزن با ۹۱۳ واحد کاهش به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. روند نوسانی بازار در روز دوشنبه ادامه نیافت و در این روز شاخص کل بورس با ۴۸۳۳ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۱۸ واحد افزایش به رقم ۳۷۰ هزار و ۷ هزار واحد رسید.

ورق بورس برگشته است!؟

شاخص کل بورس در روز سه شنبه با ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۳۱۵۵ واحد افزایش یافت و رقم ۳۷۳ هزار و ۱۸۳ واحد را ثبت کرد. در نهایت و در روز چهارشنبه شاخص کل بورس  با صعودی ۲۶ هزار واحدی دوباره به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بازگشت.  در این روز شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۹۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید.

هرچند ممکن است فشار برخی عرضه ها در ابتدای هفته پیش رو ترمز روند صعودی بازار را بکشد، اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، سایه برخی ابهامات را کمرنگ کرده و همین موضوع باعث به تعادل رسیدن بازار خواهد شد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =