استقلال و پرسپولیس در خطر

در حال حاضر باشگاههایی چون استقلال و پرسپولیس همچنان بدهی های سنگین دارند. طبق قانون آنها موظف هستند با بازیکنان فعلی خود هم تسویه حساب کنند.

سپهر ستاری: خبر بد برای باشگاههای بدهکار در فوتبال ایران. فیفا و AFC پای خود را در یک کفش کرده اند که باشگاهها باید بدون بدهی و یا حداقل تعیین تکلیف بدهی‌شان وارد مسابقات شوند. در سال های گذشته باشگاههای ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس به شدت تحت فشار قرار گرفتند تا بخش عمده‌ای از طلبکاران خود را راضی کنند. توافق ها شد. عده ای طلب خود را بخشیدند. عده ای از رقم ها کم کردند. بعضی ها پول خود را کامل گرفتند و بعضی ها هم چک آینده را گرفتند. با این وجود هنوز فوتبال ایران به شدت درگیر بدهی های سنگین است. با توجه به حساسیت کنفدراسیون و فیفا، فدراسیون‌ها هم مصرتر از قبل شده اند. اصلا به همین دلیل باشگاه الهلال به تازگی 200 میلیارد بدهی خود را صاف کرد تا مبادا برای فصل جدید لیگ عربستان و یا رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، با بحران روبرو شود. این یعنی مراجع ذی ربط شوخی ندارند. بدهی ها باید پرداخت شود تا باشگاهها مجوز حضور در لیگ های داخلی و بین المللی را بگیرند.

در حال حاضر باشگاههایی چون استقلال و پرسپولیس همچنان بدهی های سنگین دارند. طبق قانون آنها موظف هستند با بازیکنان فعلی خود هم تسویه حساب کنند. مقررات هر روز سختگیرانه‌تر می شود و این یعنی فدراسیون هم چاره ای ندارد جز اینکه آنها را اجرا کند. در حال حاضر کمیته تعیین وضعیت نقش کلیدی در فوتبال ایفا می کند. جمشید نورشرق رئیس این کمیته بارها و بارها تاکید کرده بدون هیچ اغماضی برای بدهکاران مجوز صادر نمی کنند. این سختگیری باعث شد تا در یک سال گذشته باشگاهها دوباره بخش عمده ای از طلب خود را بدهند ولی مشکل اینجاست با توجه به قراردادهای غیرکارشناسانه و حیف و میل بودجه بدهی روی بدهی باشگاهها می آید. مثلا همین حالا استقلال رقم کلانی به بازیکنان خود بدهکار است چون سعادتمند مدیرعامل سابق این باشگاه قرارداد نجومی با بازیکنان بست. در پرسپولیس هم وضعیت همین شکلی است و باشگاهها از توان پرداخت دستمزد بازیکنان برنیامده است. آنچه مشخص است امسال اوضاع برای بدهکاران سخت و سخت تر می شود و شاید حتی اتفاقی انقلابی در فوتبال ایران رخ دهد...

252 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    خانواده هایی را می شناسم که سال 10 میلیون تومان می تواند زندگیشان را سر و سامان بدهد یعنی یازیکنی که 10 میلیارد می گیرد معدل 1000 خانواده اینچنینی درآمد دارد . واقعا در کشوری که اوضاع مردم اینجنین است رواست چنین پول هایی در فوتبال رد و بدل شود ؟