عبدالجواد موسوی: امیدوارم سلبریتی‌ها، تا پایان عمرشان با سیاست قهر کنند

سیدعبدالجواد موسوی، شاعر و روزنامه‌نگار، سکوت سلبریتی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ را، یک نشانه خوب دانست و ابراز امیدواری کرد آن‌ها تا پایان عمرشان با سیاست قهر کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلاب هاوس خبرآنلاین، شامگاه یکشنبه ۶ تیر، با طرح این پرسش که «چرا سلبریتی‌ها با سیاست قهر کردند؟»، میزبان چهره‌‍‌های رسانه‌ای، فرهنگی و هنری بود.

محمدرضا مهاجری که گرداننده این نشست بود، در آغاز، با اشاره به حضور چهره‌های سینمایی، هنری و ورزشی در دوره‌های گذشته انتخابات، تاکید کرد باید بررسی شود چرا امسال، سلبریتی‌ها، رویکردی متفاوت را در پیش گرفتند. آیا آن‌ها با سیاست قهر کرده‌اند؟

سیدعبدالجواد موسوی، شاعر و روزنامه‌نگار، در این‌باره گفت: «مواجهه ما با سلبریتی‌ها از ابتدا ایدئولوژیک بود و دوستان در صداوسیما فکر کردند هر زمانی دل‌شان می‌خواهد، می‌توانند از سلبریتی‌ها استفاده کنند. این روند گسترده شد و تا جایی رسید که سلبریتی‌ها، جای عالمان دینی را هم گرفتند و در ماه رمضان هم در نزدیک افطار، جای یک عالم دینی از یک فوتبالیست استفاده می‌شد. این سلبریتی‌ها، زندگی روزمره خود را هم داشتند و این باعث شد بترسند از آن‌ها در همه جا استفاده کنند.»

او ادامه داد: «در جامعه‌ای که به قاعده نباشد، جای آدم‌ها عوض می‌شود، روزنامه‌نگار به مبارز سیاسی تبدیل می‌شود و سلبریتی به یک آدم متخصص در همه حوزه‌ها تبدیل می‌شود؛ مضرات این موضوع، از مزایایش بیشتر بود.»

موسوی تاکید کرد: «در حوزه سیاست، ورود سلبریتی‌ها، بیشتر احساسی بود و با نگاه به جو جامعه، در آن فضا حرکت می‌کردند. برای مثال، سال ۹۲ در ستاد آقای روحانی، هیچ یک از سلبریتی‌ها حاضر نمی‌شدند جلو بیایند. اما سال ۹۶ با حرکت جو عمومی جامعه به آقای روحانی، این‌ها به شکل کاروانی به شهرهای مختلف رفتند و تبلیغ کردند. سلبریتی‌ها بیشتر به جو عمومی نگاه می‌کنند و حرف‌شان از روی آگاهی نیست، بلکه برای لایک است. من سکوت این‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امسال را نشانه خیلی خوبی می‌بینم و امیدوارم تا پایان عمرشان با سیاست قهر کنند.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    13 2
    اگر ورود و پخش فیلم و سریالهای روز دنیا در ایران هم مثل بقیه دنیا آزاد میشد سینما و هنر از انحصار عده ای هنرمندنما در میامد و کسی نمیتونست به اینها لفظ سلبریتی بگوید.. عزیزان شما نهایتا یه بازیگر درجه چندم در یک فضای بسته هستید مثل صدا و سیما و سینمایی که هیچ خریداری ندارد
  • DE ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    23 4
    سکوت 52 درصد از مردم رو چی؟ اون رو هم نشانه خوبی میدونید؟
    • عبدالکریم IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      0 0
      ۵۲٪ در صد کدومه؟! انگار در جریان نیستی فقط ۱۸/۸ ٪ شرکت کردن، ۸۱/۲ ٪ باقی سکوت کرده بودند!
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    6 22
    سلبریتی ها هم نیان خبرنگارهای اصلاح طلب هستند که میشه در روز انتخابات باهاشون موج راه انداخت از سعید لیلاز چه خبر سید؟ خودت که سال 96 اون همه برا روحانی تبلیغ کردی حرفات از رو اگاهی بود؟ خوب با سعید لیلاز برنامه میساختی و شور ایجاد می کردی راستی 28 خرداد شما هم تونستی بزنی زیر میز و به اون 2 میلیون زننده زیر میز ملحق بشی؟ خدا حفظت کنه شما اگر نباشید کارگزاران چه کنند؟ سلامتی و موفقیت شما را از خدای منان خواهانیم ولی بد زدن زیر میزتونا خیلی ناجور بود
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 1
    سلبریتی های بیسواد وکم سواد ازسیاست چه فهمی دارند ؟تو دودوره ریاست جمهوری دخالتهای بدشون رودیدیم ویک مشت انسانهایی که الگوشون این دسته است هنوز که هنوزه داریم ضررهاشو روملت نجیبمون میبینیم از دارو دسته سلبریتیها نونی نهگرن میشه آبی هم سرد نمیشه همون تو لاک خود شیفتگیشون بمونن تا کلاهشون رو به باد نره کافیه شمارو چه به سیاست .
  • DE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 2
    آقای موسوی ، خود شما سلبریتی هستی ولی از نوع دیگرش زیاد تفاوت ندارید !
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    1 0
    ... سلبریتها دنبال خوشگذرانی باشند، کاری به سیاست نداشته باشند چون معیار کار سیاسی آنان فقط پول است....
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 1
    خودت اصل سلبرتی هستی از خود شروع بفرما
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 0
    خدا را شکر انگار خودش هم فهمید و ساکت شد! دمت گرم سید ولی حتما به سعید لیلاز و کارگزاران هم سلام ما رو برسون از طرف ما بگو روحانی مچکریم!
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 0
    البته این طور نباشه که منتظر باشید دولت رئیسی ضعیف نشون بده که بعد نتیجه گرفته بشه که شما و لیلاز و روحانی خوب بودین! خیر از دید ما شما کارتون به پایان رسیده ابدا به این فکر نکنید که حالا مردم یادشون میره و فراموش می کنن و دولت رئیسی هم ضعیف عمل می کنه و بعد باز من میام و لیلاز میاد و اون دکور خوبوی سفید بنفشه باز میاد و با موهای بلندتر میام و حرفای قشنگ میزنم خیر اون دیگه رخ نخواهد داد فرصت شما تمام شده سید! امیدوارم خارج چارچوب دولت و در محیط خانواده همیشه موفق و پیروز باشید البته یادت باشه بخاطر اون 8 سال به ما بدهی سنگین دارید چه اخلاقی چه معنوی چه مالی اسمت رو بوکمارک کردم به محض اینکه مطلب بزنی میام سراغت تحت تعقیب مجازی من هستی سید جان ژاور در بینوایان یادته؟ اون انگشت کوچیکه من هم نمیشه