یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است آمریکایی ها آرام آرام در حال جدا شدن از اسراییل هستند و این بر اثر تحولات و شرایط جدید خاورمیانه است.

دکتر علی بیگدلی در یادداشتی برای خبر نوشت:مسئله مهم اینست که آشتی فتح و حماس در حد انتظارات آمریکا و اسراییل نبود و معادلات صلح را دگرگون و ثابت کرد که فتح با همه سرمایه گذاری که روی روند صلح کرده بود، نتوانست به نتیجه برسد و در نهایت دریافت که اسراییل طرف قابل اعتمادی نیست.آشتی فتح و حماس تغییراتی مهمی را در معادلات خاورمیانه، روند صلح و حتی معادلات ایران ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود به طور سنتی روابط اسراییل با دمکراتها بهتر از جمهوری خواهان بوده، اگرچه جمهوری خواهان محافظه کارند و تعداد زیادی از لابی های صهیونیستی در ساختار جمهوری خواهان قرار دارند، ولی روسای جمهوری دمکرات آمریکا تاکنون ارتباط بهتری با اسراییل برقرار کرده اند و بیشتر به دنبال صلح و آشتی هستند مثل بیل کلینتون.

بیگدلی با بیان اینکه آمریکایی ها آرام آرام در حال جدا شدن از اسراییل هستند و این بر اثر تحولات و شرایط جدید خاورمیانه است،تصریح کرد که مجموع حوادث منطقه از جمله سقوط مبارک و آشتی فتح و حماس تماما به زیان اسراییل بوده است. از سویی نا آرامی ها در سوریه نیز چندان به نفع اسراییل نیست. هرچند روابط اسراییل و سوریه در حالت تخاصم قرار دارد اما با این حال دولت سوریه در طول حکومت اسدها کوچکترین درگیری مرزی و ارضی نداشته است و حتی تیری میان دو طرف رد و بدل نشده است.26151

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =