ضرورت راه‌اندازی مراکز آموزش عالی فرهنگ و هنر در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در دیدار با رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین بر ضرورت راه اندازی مراکز آموزش عالی فرهنگ و هنر در قزوین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست مشترک با دکتر فتح طاهری رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین، گفت: استان قزوین دارای ظرفیت های ارزنده ای در حوزه های فرهنگی و هنری است و پیشینه درخشانی در این زمینه دارد و لذا پرورش نیروی انسانی کارآمد در این راستا دارای اهمیت زیادی است.

او افزود: در خصوص آموزش آکادمیک هنر، استان قزوین دارای خلاهای زیادی است که ما سعی کردیم با راه اندازی هنرستان هنرهای زیبای دختران در سال گذشته و پسران در سال جاری بخشی از این خلا را رفع کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در بخش آموزش عالی نیز نیاز اصلی استان قزوین راه اندازی دانشکده هنر و مراکز آموزش عالی فرهنگ و هنر است که هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی باید این موضوع پیگیری شود.

اسماعیلی ادامه داد: در این راستا مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر از نیازهای استان است که باید با همکاری بخش دولتی و خصوصی در استان راه اندازی شود و ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی هرگونه همکاری را داریم.

در ادامه جلسه فتح طاهری، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین گفت: مراکز علمی کاربردیِ دولتی با مصوبه شورای عالی اداری در سال ۹۸ منحل شد و این موضوع مشکلاتی را برای برخی از استانها به وجود آورد، از جمله در استان قزوین که تنها مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مرکز علمی کاربردی کشاورزی منحل شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین ادامه داد: مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر از نیازهای ضروری استان قزوین با سابقه درخشان تاریخی و فرهنگی است که امیدواریم با تعاملات بین بخشی این مرکز ایجاد شود.

او گفت: ما آمادگی داریم تا همکاری های لازم را برای راه اندازی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش خصوصی داشته باشیم.

در پایان این نشست مقرر شد تعاملات لازم بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی برای راه اندازی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر با توجه به ظرفیت های موجود و استفاده از هنرمندان استان صورت پذیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =