سایت وزارت بازرگانی نوشت:

پس از افزایش جهانی قیمت برخی مواد اولیه و کالاهای اساسی در هفته‌های اخیر، برنامه‌ریزی برای کاهش تاثیرپذیری بازار داخل از قیمت‌های جهانی و جلوگیری اثرات منفی آن آغاز شده و در صورت نیاز برای حفظ ثبات و آرامش بازار، کالاهای ذخیره‌شده به بازار عرضه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی با بیان این مطلب گفت: ذخیره‌سازی و عرضه به موقع کالاهای اساسی یکی از برنامه‌های مدیریت آثار هدفمندسازی یارانه‌ها است و طی پنج ماه گذشته نیازی به استفاده از ذخایر موجود احساس نمی‌شد.

محمود دودانگه، ذخایر در اختیار وزارت بازرگانی را در سطح قابل قبول ارزیابی کرد.

دودانگه با اشاره به افزایش جهانی قیمت برخی از کالاها، تصریح کرد: با ورود کالاهای ذخیره‌شده به بازار فشار تورمی ناشی از افزایش قیمت‌ها کنترل خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که واحدهای تولیدکننده باید اقدامات لازم در راستای کاهش قیمت تمام‌شده را در دستور کار قرار دهند گفت: منطقی کردن سود کالاها یکی از مواردی است که می تواند در کاهش قیمت مصرف کننده تاثیر چشمگیری داشته باشد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی گفت: در صورتی که عوامل ذینفع در عرضه کالا از جمله تولید کننده، توزیع کننده، خرده فروش و ... حاشیه سود منطقی برای خود در نظر بگیرند قیمت ها تا حدودی کنترل خواهد شد.

به گفته معاون وزیر بازرگانی، افزایش قیمت کالاها عمومیت نداشته و برخی از آنها نیز متاثر از افزایش جهانی قیمت مواد اولیه بوده است که وزارت بازرگانی با مدیریت و عرضه کالاهای ذخیره شده از افزایش کاذب قیمت ها جلوگیری خواهد کرد.

/22231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    بهتر است مدام گرانی ها را به گردن بازار جهانی نیندازید .علت آن سو مدیریت وبی خیالی دولت ودر بسیاری از موارد عمد دولت میباشد.