فرمانداری یک شهر به خاطر ادعای تقلب در انتخابات از دو کاندیدا شکایت کرد

مهر نوشت: فرماندار کرمانشاه از شکایت این فرمانداری از ۲ نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه به دادستانی به دلیل تهمت ناروا خبر داد.

فضل‌الله رنجبر اظهار کرد: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، کوزران، هلشی و قلعه از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان کرمانشاه تأیید شد.

وی افزود: رئیس هیئت نظارت شهرستان کرمانشاه پس از بررسی شکایت‌ها در هیأت‌های اجرایی و نظارت نتیجه نهایی انتخابات شورای اسلامی شهرهای مذکور را به فرمانداری کرمانشاه اعلام کرده و پس از این مرحله آگهی انتشار اسامی در شهرهای کرمانشاه، ماهیدشت، کوزران و هلشی بدون تغییرات در رأی نامزدها اعلام شده و در شهر قلعه با بازشماری صندوق‌های رأی جای نفر اول و دوم تغییر کرده و اعضای اصلی و علی‌البدل قلعه مرکز بخش بیلوار هیچ‌گونه تغییراتی نداشته است.

فرماندار کرمانشاه گفت: پس از صدور و انتشار اسامی نامزدها، افراد معترض می‌توانند طی ۲ روز به هیئت نظارت استان کرمانشاه شکایت خود را تحویل دهند، سه شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۰ سه نفر از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همراه با دبیر هیئت نظارت استان و رئیس هیئت نظارت شهرستان با بررسی انتخابات شهرستان کرمانشاه و شورای اسلامی شهر کرمانشاه اقدام به بازشماری صندوق‌های دستی یعنی هم دستی و هم الکترونیکی کرده و بازگشایی صندوق‌های الکترونیکی به صورت تصادفی انجام شده است.

رنجبر با تاکید بر اینکه میزان رأی نامزدها در صورتجلسه تجمیع آرا موجود است، تصریح کرد: این آمار با رأی موجود در صندوق‌های الکترونیکی و حافظه صندوق‌های احراز هویت تطبیق داده شده و هیچ گونه مغایرتی مشاهده نشده است، بنابراین توسط نمایندگان اعزامی از هیئت عالی نظارت مرکز کشور و سایر حوزه‌ها این موضوع صورتجلسه شده و از نهم تیرماه صحت انتخابات شهر کرمانشاه و ۴ شهر ماهیدشت، کوزران، قلعه و هلشی از سوی هیئت نظارت شهرستان کرمانشاه تأیید شد.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه در کمال امانت‌داری و معامله با خدای متعال تمامی آرا نامزدها را منظور کرده و هر آنچه که رأی این افراد بوده بر اساس مصوبه هیئت اجرایی یک نسخه به هر نامزد تحویل داده است، متأسفانه برخی با صحبت‌های نادرست و شایعات زحمات و تلاش عوامل اجرایی را زیر سوال برده که هرگونه اظهار نظر این افراد به صورت دقیق پیگیری شده است.

رنجبر بیان کرد: افرادی در جمع برخی نامزدها و یا در مساجد کرمانشاه ادعا کردند که رتبه آن‌ها تنزل پیدا کرده که این موضوع بارها بررسی شده و کذب محض است، بنابراین فرمانداری کرمانشاه برای از بین بردن جوی که برخی افراد به ناحق ایجاد کردند حق شکایت را برای خود محفوظ دانسته و از ۲ نفر از افرادی که اتهامات ناروا وارد کرده و اصرار بر تهمت‌ها داشتند به دادستانی شکایت کرده و به زودی نتیجه را به مردم اعلام می‌کند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه الکترونیکی بوده و تجمیع دستی انجام نشده است، گفت: صحبت‌های خلاف این موضوع نشان از عدم آگاهی برخی افراد است، اعتراض حق طبیعی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرستان کرمانشاه بوده و به این منظور چندین جلسه عمومی و حتی موردی برای نامزدهای معترض تشکیل شده زیرا که رأی مردم در صندوق‌ها و تجمیع آرا حق‌الناس است.

به گفته رنجبر رأی هیچ فردی در سامانه تجمیع انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه تغییری نکرده و بر اساس جمعیت ۱۴۰۰ مردم به شوراهای کرمانشاه ۲۸ درصد رأی دادند، که نشان دهنده لزوم تغییر در عملکرد این شوراها است.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل شورا خدمت صادقانه به مردم بوده و افرادی که رأی می‌آورند باید مؤمن و وفادار به رأی و پیگیری مشکلات شهر باشند، شورا باید با رفتار خود نظر مردم را جلب کرده و با مردم صادق بوده و به درستی و با منطق صحبت کند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: مردم به شایعات گوش نداده و در این زمینه باید به اخبار غیر موثق و فضای مجازی توجه نکنند، به زودی حافظه دستگاه احراز هویت به نامزدهای انتخاباتی نشان داده شده و نباید برخی افراد به صورت عجولانه اقدام به نام پراکنی خلاف و خارج از موعد مقرر کنند، به هیچ عنوان نباید از سربرگ و سرتیتر شورای اسلامی شهر سو استفاده و حتی به استاندار نامه بزنند، زیرا که سلسله مراتب باید در زمان مشخص خود رعایت شود.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =