رسول صدرعاملی:  امیدوارم این خبر خوب در میان خبرهای بد این روزها گم نشود

مهر نوشت: رسول صدرعاملی با تبریک خبر راهیابی جشنواره فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره‌های مورد تایید اسکار عنوان کرد که اضافه شدن به جمع جشنواره‌های مورد تایید اسکار، موقعیت درخشانی است.

رسول صدرعاملی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران با تبریک راهیابی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره‌های مورد تایید اسکار بیان کرد: دنیای فیلم کوتاه همیشه جذاب و تاثیرگذار بوده است. مجموعه استعدادهای فیلمسازی ما که شاید امکان ورود به سینمای بلند و حرفه‌ای را نداشتند اما حرفی برای گفتن داشتند، همیشه جشنواره فیلم کوتاه تهران و سینمای کوتاه را محلی برای ارائه توانمندی‌های خود دیده‌اند و به این کار اعتبار دادند؛ اعتباری که به سینمای بسیار مهم و قابل توجه در ادامه تبدیل شد.

وی افزود: بروز و ظهور استعدادهای اصلی در دل این سینما جان گرفت و در کنار آن جشنواره‌های خوب فیلم کوتاه دیگری هم راه اندازی شد مثل جشنواره فیلم کوتاه حسنات که بعد از کرونا متاسفانه تعطیل شد در حالی که در کشف و یافتن استعدادها بسیار تاثیرگذار بود.

صدرعاملی با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران سکوی حضور فیلم کوتاه در رویدادهای معتبر است، عنوان کرد: انگیزه سینماگران فیلم کوتاه برای ساختن فیلم‌هایشان از این به بعد با ورود جشنواره فیلم کوتاه تهران به جمع رویدادهای مورد تأیید اسکار افزایش پیدا می‌کند. این خبر بسیار امیدبخش است و این امیدبخشی دقیقاً همان چیزی است که ما در این روزها به آن نیاز داریم. دیده شدن در سطح جهان حق فیلمسازان سینمای کوتاه و جوانان فیلمساز است. این اضافه شدن به جمع جشنواره‌های مورد تایید اسکار اتفاق خوشایندی است که آن را تبریک می‌گویم و امیدوارم در لا به لای خبرهای بد این روزها گم نشود و به آن به خوبی بپردازیم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره فیلم کوتاه تهران در حال حاضر مسئولیت بیشتری را بر دوش دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آن را درک کند و امکانات لازم را در اختیار جشنواره قرار دهد تا این روند استعدادیابی گسترش یابد. با توجه به هزینه‌های کمتر ساخت فیلم کوتاه نسبت به فیلم بلند، شناسایی استعدادها به برنامه‌ریزی مدبرانه نیاز دارد تا این خبر خوشایند به ثمر بنشیند و توسعه یابد. چراکه ما بهترین جایزه‌های جهانی را با فیلم‌های کوتاه خود گرفته‌ایم.

صدرعاملی در پایان تصریح کرد: ضوابطی که جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران باید رعایت کند و تاکنون نیز رعایت کرده است، باعث شده تا فیلمسازان حاضر در آن در سطح بین‌المللی نیز همواره موفق باشند و افتخارآفرینی کنند. همیشه در تجربه‌های شخصی‌ام از حضور در رویدادها و فستیوال‌های معتبر خارجی دریافته‌ام که بسیاری از سینماگران غیرایرانی آرزو دارند در این جشنواره فیلمی داشته باشند و این باعث افتخار من و سینمای ایران است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به جمع ۱۲۷ جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار راه یافته است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    4 2
    واقعا دلت خوشه !!!!!!
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    چقدر خوب! فیلم کوتاه خودش کونه ای از سینماست که در دیگرجاهای دنیا خیلی حرفه ای روش کار و سرمایه گزاری میشه و مخاطب بسیار زیادی هم داره،امیدوارم در جشنواره فیلم کوتاه تهران به یاد بابک خرم دین عزیز یک عنوان جایزه بابک خرم دین در نظر بگیرن،برای فیلم های برتر و فیلم اولیها.