شهردار ارومیه: اجرایی شدن سیاست هوای پاک با توسعه خدمات الکترونیکی

شهردار ارومیه با اشاره به اجرایی شدن سیاست هوای پاک با توسعه خدمات الکترونیکی گفت: پنج کیلومتر جدید به ۷۲ کیلومتر فیبر نوری شهرداری اضافه می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مجید آقازاده در آیین رونمایی از سامانه شهروندسپاری شهرداری منطقه ۳ ارومیه، گفت: یکی از شعارهای بنده و برنامه هایی که به شورا ارائه دادم بحث هوشمندسازی شهرداری و مبارزه با فساد و برقراری انضباط اداری بوده که جز مطالبات مردمی نیز است.

شهردار ارومیه گفت: امروز شاهد مراسم رونمایی سومین منطقه از پنج منطقه شهرداری کلانشهر ارومیه در خصوص  شهروندسپاری هستیم و  بحث سامانه شهروند سپاری یکی از آیتم هایی است که می تواند هم در انضباط اداری هم در  مبارزه با فساد اداری نقش اساسی را ایفا کند.

آقازاده ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق نمی افتد و همکاران محترم شهرداری تحت فشار مقامات سیاسی، اجرایی و رفیق بازی برای انجام برخی تخلفات تحت فشار قرار نمی گیرند و از سویی شهروندان نیز خیلی راحت و فقط با مراجعه به سامانه از منازلشان می تواند خدمات مختلف شهرداری را دریافت کنند.

وی با اشاره به مزایای توسعه خدمات غیرحضوری و اهداف کلان آن تصریح کرد: با توسعه شهرداری الکترونیک قانون هوای پاک اجرا خواهد شد و ترافیک شهر  و مراجعات به شهرداری ها کاهش می یابد، اعتماد مردم به خاطر اینکه دخل و تصرفی در ارائه خدمات وجود ندارد،جلب می شود.

آقازاده با اشاره به افتتاح فیبرنوری اختصاصی شهرداری به عنوان زیرساخت اصلی توسعه شهر و شهرداری هوشمند عنوان کرد: همچنین افتتاح ۷۲ کیلومتر فیبر نوری برای استفاده از  این ظرفیت ها و پتانسیل ها، گام های  مثبت و اساسی بود که از طریق سازمان فناوری اطلاعات برداشته شد و بنده تقدیر و تشکر می کنم از تک تک عزیزانی که در این زمینه زحمت کشیده اند.

وی افزود: طی صحبت هایی که انجام شده برای پنج کیلومتر فیبرنوری اضافه نیز  اعلام نیاز شد که قرار بر این شد مکاتبات انجام گیرد و ما نیز استقبال و حمایت می کنیم.

آقازاده تأکید کرد: یکسری تفاهم نامه ها مبادله شده که از معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی می خواهم  در اسرع وقت عملیاتی کنند تا در تمام زمینه ها برای توسعه شهری گامهایی عملی داریم.

شهردار ارومیه با تشکر از زحمات پرسنل سازمان فاوا شهرداری خاطرنشان کرد: ان شاء الله  اعتمادی که در دیدگاه مردم  نسبت به شهرداری خدشه دار شده بود  با تلاش و همت شما عزیزان و بنده در کنار شما به شهرداری ارومیه بازگردد.

دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی می شوند

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه به عنوان آخرین سخنران مراسم، طی سخنانی اظهار کرد: در شش ماهه دوم و در فاز دوم ارائه خدمات غیرحضوری در مناطق شهرداری، مباحث دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساخت را نیز پیش بینی کرده ایم که به صورت الکترونیکی در دسترس شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: طبق آمار در شهرداری مناطق یک و پنج از زمان راه اندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون چهارهزار و ۶۶۱ استعلام انجام گرفته و از آنجایی که برای هر استعلام حداقل سه مرتبه مراجعه به شهرداری نیاز است، می بینیم که گامهای بلندی در راستای رفاه مردم و کاهش مراجعات برداشته شده است.

به گفته یاسر اسدپور در سطح کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری، ارومیه جز اولین شهرهاست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1533058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =