تعداد توریست های موسوم به گردشگر تلوزیون یا تی وی توریست که نوعی توریسم وابسته به مکان ها و مقاصد خاص وابسته به نمایش های تلوزیونی است در بریتانیا با استقبال بی سابقه ای مواجه است که این صنعت را مدیون سریال های موفق تلوزیونی نظیر صومعه دانتون است.
تعداد توریست های موسوم به گردشگر تلوزیون یا تی وی توریست که نوعی توریسم وابسته به مکانها و مقاصد خاص وابسته به نمایش های تلوزیونی است در بریتانیا با استقبال بیسابقهای مواجه است که این صنعت را مدیون سریال های موفق تلوزیونی نظیر صومعه دانتون است.
سریال تلوزیونی «صومعه ابی» که در قلعه «هایکلرک» در برکشایر انگلستان فیلمبرداری شده از زمان آغاز پخش این سریال در تلوزیون با افزایش بازدید کنندگانی مواجه شده است که طبق بررسی های موسسات توریستی بریتانیا انتظار می رود امسال به میزان 400 درصد بر تعدادشان افزوده شود.
مقصد توریسم تلوزیونی دیگری که شاهد افزایش بی سابقه بازدید کنندگان است، «جزیره بری» واقع در جنوب ولزاست که به سبب ساخت دو فیلم تلوزیونی یکی به نام« انسان بودن» و دیگری یک فیلم کمدی با عنوان «گاوین و استیسی» هزاران نفر را به سوی خود جذب کرده است.
طبق بررسی های انجام شده از سوی یک موسسه تحقیقات رسانه ای با شرکت 2025 نفرشرکت کننده ، مقاصد توریستی دیگری نیز به دلیل نمایش درتلوزیون مورد توجه قرارگرفته و بهره مند شده اند. این نواحی دیگر شامل روستاهای باکس و نستون در ویلشایر و نیز منطقه کاردیف به دلیل لوکیشن فیلمی به نام دکترهو، روستای ترویل در بوکینگ همشایر و همچنین منطقه براسری بلانک در بریستول به خاطرمحبوبیت لوکیشن فیلم رستوران ریموند بلنک است.
همچنین از فیلم های دیگری که با نمایش لوکیشن های جالب، انگیزه سفر را در بینندگان خود ایجاد کرده اند، می توان به کلیسای جامع گلوکستردر فیلم های هری پاتراشاره کرد.
«مارک روتری» مدیر عامل موسسه تحقیقاتی یاد شده درهمین زمینه می گوید:«در شرایطی که به نظر می رسد تماشای تلوزیون سبب توقف سفر به نواحی روستایی و خارج از شهرها می شود این تحقیقات نشان می دهد که عشق ما به فیلم و برنامه های تلوزیونی ساخت بریتانیا واقعا صنعت توریسم بریتانیا را رشد و رونق داده است.»
وی با اشاره به فیلم ها و لوکیشن های مشهور می افزاید:«این لوکیشین ها انتخاب جالبی است برای خانواده ها تا روزخوشی را در خارج از شهر بگذرانند و خوشبختانه ارتباط این مناطق با موضوعات فیلم ها میل و انگیزه مردم را به شناخت و کشف بیشتر میراث و جذابیت های بریتانیا افزایش داده است.»
47/301
نظر شما