فارس نوشت:

رئیس مجلس تأکید کرد: با تفسیر شورای نگهبان باید سرپرست وزارت نفت منصوب شود تا مشکلی هم در رابطه با ریاست کشورمان در اوپک وجود نداشته باشد.

عبدالله کعبی نماینده آبادان صبح امروز چهارشنبه طی تذکری آئین‌نامه‌ای در مجلس گفت: ما در آستانه اجلاس اوپک قرار داریم و وزیر نفت ایران هم پس از 34 سال به عنوان رئیس اوپک انتخاب شده است و وزیر نفت ایران هم باید در هفته‌های آتی به عنوان رئیس اوپک اجلاس این سازمان مهم را برگزار کند.

وی افزود: متأسفانه اتفاقاتی رخ داده که بنده فکر نمی‌کنم در روزهای آینده وزیر نفت به مجلس معرفی شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: البته روز گذشته نیز در آبادان شاهد حادثه‌ای بودیم که آقایان متاسفانه دقت را فدای سرعت کردند تا بگویند در سوم خرداد یک افتتاح صورت گرفته است.

کعبی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه یک نفر کشته و 25 نفر مجروح شدند و خسارات سنگینی هم به مجموعه وارد شد؛ کمیسیون انرژی هم در حال حاضر نمی‌داند که از چه کسی در این باره سؤال کند لذا ما با مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه به لاریجانی گفت:‌ از شما خواهش می‌کنم که تذکر دهید تا رئیس جمهور در اسرع وقت نسب به معرفی وزیر نفت اقدام کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر نماینده آبادان گفت:‌ مطابق تفسیری که شورای نگهبان کرده باید حتما فعلا که وزیر نفت را کنار گذاشتند، سرپرست برای این وزارتخانه قرار داده شود تا مشکلات مدنظر شما هم مرتفع شود.

وی افزود: البته می‌توانستند روش دیگری را برای ادغام‌ها در نظر بگیرند ولی این گونه شد اما فعلا با تفسیر شورای نگهبان باید سرپرست برای این وزارتخانه منصوب شود تا مشکل اوپک هم وجود نداشته باشد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =