تمام بازیگران و چهره‌های مشهوری که در این کار حضور دارند، بعد از اطلاع از پروژه، عاشقانه، داوطلبانه و افتخاری حضور در این برنامه را پذیرفتند و آن را ادای دینی به فرهنگ و تمام زنان ایثار گر کشورمان دانسته‌اند.

«کتاب دا» برنامه‌ای تلفیقی است که با حضور برخی از چهره‌های شناخته‌شده زن سینما و تلویزیون ایران هر شب با روایت بخش‌هایی از کتاب «دا» میهمان خانه‌های مردم می‌شود.

علی تقی‌پور، تهیه‌کننده این برنامه ترکیبی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به ویژگی‌های تولید این اثر گفت: «برخی از بهترین بازیگران زن سینما و تلویزیون ایران برای روایت این کتاب در برنامه حاضرشده‌اند که شاید برای نخستین بار گردهم‌آیی فرهنگی برای عرضه یک «کتاب» در تاریخ برنامه‌سازی تلویزیون باشد.»

وی با تاکید بر اینکه پیش‌تولید این پروژه یکسال طول کشیده است، افزود: «نام کتاب «دا» در کشور به خوبی برجسته شده بود اما بسیاری از محتوای آن بی‌اطلاع بودند، ساخت این برنامه که با هزینه‌های پایینی نسبت به تولید برنامه‌های رئال و یا نمایشی اانجام شده، این هدف را دنبال می‌کرده که به نوعی محتوای این کتاب ارزشمند نیز به داخل خانه‌های مردم برود.»

تهیه کننده «کتاب دا» افزود: «تمام بازیگران و چهره‌های مشهوری که در این کار حضور دارند، بعد از اطلاع از پروژه، عاشقانه، داوطلبانه و افتخاری حضور در این برنامه را پذیرفتند و آن را ادای دینی به فرهنگ و تمام زنان ایثار گر کشورمان دانسته‌اند.»

بنابراین گزارش، در این برنامه تعدادی از چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون با حضور مقابل دوربین در زمان 15 دقیقه به خوانش بخش‌هایی از رمان «دا» نوشته زهرا حسینی می‌پردازند. کتاب «دا» که از سوی سوره مهر منتشر شده تا به حال بیش از 110 بار تجدید چاپ شده و داستان خاطرات سیده زهرا حسینی از روزهای آغازین جنگ تحمیلی، مقاومت در خرمشهر و اشغال این شهر توسط ارتش متجاوز صدام است که به قلم اعظم حسینی منتشر شده است.

«افسانه بایگان، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، شبنم قلی‌خانی، گیتی خامنه، روناک یونسی، پرستو صالحی، بهناز جعفری، لادن طباطبایی، عسل بدیعی، سحر دولتشاهی، خاطره حاتمی، آشا محرابی، خاطره اسدی، فقیهه سلطانی، لعیا زنگنه و ...» از جمله هنرمندانی هستند که در این برنامه درباره «دا» سخن می‌گویند و کتاب می‌خوانند.

برنامه «کتاب دا» محصول گروه حماسه و دفاع شبکه اول سیما به کارگردانی سینا عطائیان و تهیه‌کنندگی علی ‌تقی‌پور از یکشنبه شب گذشته در شبکه اول روی آنتن رفته و قرار است تا پنج ماه آینده همزمان با ضبط، در 120 قسمت ادامه داشته باشد.

بخش‌های انیمیشن این برنامه با تکنیک روتوسکوپی ساخته می‌شود. در این تکنیک برای ضبط بخش‌های انیمیشن، چند بازیگر مقابل پرده کروماکی بازی می‌کنند و از آنان عکس گرفته و توسط طراحان از عکس‌ها کپی‌برداری می‌شود. سپس انیماتورها از روی آنها طراحی انیمیشن می‌کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپیده جمالی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    0 1
    با عرض سلام وخسته نباشید . برنامه شما بسیار جالب و زیباست . با آرزوی سلامتی برای تهیه کننده و همه هنرمندان این برنامه . تقدیم به همه عوامل این برنامه : بزرگ فلسفه قتل شاه دین این است که مرگ سرخ به از زندگیی ننگین است نه ظلم کن به کسی نی به زیر ظلم برو که این مرام حسین است و منطق دین است