نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی از وارد مدار شدن نیروگاه اتمی بوشهر در آینده ای نزدیک خبر داد.

 علی اصغر سلطانیه روز چهارشنبه (امروز) در حاشیه دومین روز هشتمین همایش ملی انرژی، در جمع خبرنگاران گفت: در آینده نزدیک، تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر آغاز خواهد شد..

وی با اشاره به امنیت بالای نیروگاه اتمی بوشهر، اضافه کرد: استانداردهای ایمنی این نیروگاه بسیار مناسب است و زمان زیادی برای ایمنی سازی این نیروگاه صرف و هزینه شده است.

نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس، ایران بنا دارد تحت نظر نظارت آژانس بین الملی انرژی اتمی تا 20 هزار مگاوات انرژی کشور را از طریق انرژی اتمی تامین کند.

سلطانیه با اشاره به توانایی های ایران در زمینه انرژی هسته ای، اظهار داشت: ایران در این زمینه کشور مطرحی است و تمامی فعالیت های آن زیر نظر کامل آژانس بین المللی انرژی انجام می شود. وی در ادامه گفت: از 50 سال گذشته تاکنون بیش از 64 هزار و 600 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریسته توسط نیروگاه های اتمی در جهان تولید شده است.

وی با اشاره به نقش مهم انرژی اتمی در تولید انرژی در بسیاری از کشورها، گفت: در بیش از 30 کشور جهان نیروگاه های هسته ای نقش بسیار مهمی در تامین انرژی دارد و به عنوان مثال 70 تا 80 درصد از تولید انرژی فرانسه از طریق انرژی هسته ای تامین می شود.

به گفته نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، انرژی هسته ای می تواند سهمی را در سبد تولید انرژی کشور داشته باشد.19/221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =