فارس نوشت:

 رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی نادر اذعان کرد که اسرائیل اعتراف می‌کند که نتوانست با زور شالیت را آزاد کند و تل‌آویو باید با حماس وارد مذاکره شود.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، گابی اشکنازی روز چهارشنبه در مراسمی در دانشگاه بارایلان تل‌آویو با اشاره به ناتوانی ارتش اسرائیل از آزاد کردن تک‎اسیر خود نزد حماس، خواستار مذاکره با حماس شد.

اهمیت این سخن در این است که رژیم صهیونیستی حماس را گروهی تروریستی می‌داند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد و جنگ 22روزه در دسامبر سال 2008 را به بهانه آزاد کردن گلعاد شالیت اسیر خود آغاز کرد ولی اکنون این مقام بلندپایه صهیونیست صراحتاً اعتراف کرد که اسرائیل نمی‌تواند شالیت را با زور آزاد کند.

گابی اشکنازی گفت: ما شکست خوردیم. باید اعتراف کنیم که ما نمی‌توانیم با زور و قدرت نظامی شالیت را آزاد کنیم. حماس به گونه‌ای شالیت را مخفی کرده است که نمی‌توانیم جای او را بیابیم. ما جای شالیت را نمی‌دانیم.

گلعاد شالیت نظامی ارتش صهیونیستی است که ژوئن سال 2006 در نزدیکی مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی به اسارت گروه‌های فلسطینی درآمد و حماس برای آزادی آن خواستار حدود هزار اسیر فلسطینی است.

اشکنازی افزود: اگر ما موفق نشدیم با راهکار نظامی او را آزاد کنیم باید به این امر اقرار کنیم. بنابراین باید تاوان معقولانه آزادی وی را بپردازیم.

پیش از این به میانجیگری مصر و آلمان مذاکراتی غیرمستقیم برای تبادل اسرای فلسطینی با این اسیر صهیونیست انجام شده بود ولی در نهایت با کارشکنی تل‌آویو و عقب‌نشینی آن از پذیرش شروط حماس، مبادله انجام نشد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =