شما نظر دادید/ از تکراری‌ شدن «لُغُز و قُمپُز» تا تقلید از ارسطوی «پایتخت»

از شما خواسته بودیم بگویید سریال «دودکش ۲» را پس از گذشت ۸ سال از پخش سری نخست آن چگونه ارزیابی می‌کنید و در کنار کسانی که نوشته بودند همچنان از تماشای آن لذت می‌برند، کاربرانی هم بودند که از ضعف فیلمنامه، عدم حفظ ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها در پی فاصله زمانی طولانی میان دو فصل و تکرار بیش از حد تکیه‌کلام‌هایی پیش از این شنیده شده از زبان بازیگران گفتند و از بازی امیرحسین رستمی در نقش بهروز انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «دودکش ۲» نام سریالی به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و نویسندگی برزو نیک‌نژاد، محمد تنابنده، شهاب مهربان و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی است که این شب‌ها از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

اولین فصل این سریال با عنوان «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و حسن وارسته، رمضان ۱۳۹۲ پخش و با استقبال روبه‌رو شد. رمضان ۱۳۹۵ بود که ادامه همان فصل در قالبی جدیدی با نام «پادری» به عنوان  Spin-off‎ (اثری ساخته‌شده بر اساس داستان یا مفهوم یک اثر دیگر) پخش شد. پخش «دودکش ۲» نیز از ۸ تیر ۱۴۰۰ از شبکه یک سیما آغاز شده است.

از شما پرسیده بودیم اگر مخاطب این مجموعه تلویزیونی هستید، «دودکش ۲» را نسبت به فصل نخست این سریال چگونه می‌بینید و به نظرتان در این فصل، با سریالی بهتر به نسبت فصل یک روبه‌رو هستیم یا خیر؟ آن‌چه در ادامه می‌خوانید مروری است بر پرتکرارترین مفاهیم در این نظرات که از سوی شما در قالب ۴۳۸ نظر منتشرشده و ۲۷ نظر غیرقابل انتشار بیان شد. 

فیلمنامه ضعیف است

بخشی از نظرات کاربران خبرگزاری خبرآنلاین حول‌وحوش این محور می‌گشت که ضعف فیلمنامه موجب افت «دودکش ۲» نسبت به «دودکش ۱» شده است. از جمله کسانی که چنین عقیده‌ای داشتند مهدی بود که چنین نوشت: «سریال «دودکش ۲» حتی نسبت به «پادری» هم ضعیف‌تر است. دیگر حتی کلماتی مثل «قُمپُز» و «بلدم‌بلدم» هم که در قسمت‌های قبل جواب می‌داد انگار جذابیت ندارد. مشکل هم بیشتر این است که دچار شلوغ‌بازی‌های الکی شده است و همچنین فیلمنامه ضعیفی را شاهد هستیم. بازیگران هم درخشش قبل را ندارند که البته زیاد مقصر نیستند، نقش‌ها خوب نوشته نشده و کارگردانی هم ضعیف است.»

کاربر دیگری به نام تماشاگر میلی، ضعف فیلمنامه را این‌طور توصیف کرد: «فقط در حال فک‌زدن و ساختن جمله جدید با لُغُز و قُمپُز»، کاربری بی‌نام هم که نمود ضعف فیلمنامه را در صاحب تکیه‌کلام بودن همه کاراکترها می‌دانست، نوشت: «روی تکیه‌کلام‌ها به شدت اغراق شده است. جوری که هیچ کاراکتری نیست که تکیه‌کلام نداشته باشد. از نصرت بگیر که می‌گوید «بلدم بلدم»، تا فیروز که «قُمپُز و لُغُز و آمپاس» و کارگرهای ساختمانی که «بفرما گفتن» تکیه‌کلام‌شان است و راننده وانتی که «چی‌چی» می‌کند ساختگی و غیرواقعی به نظر می‌آید.»  نظری که سعید هم با آن موافق بود و نوشت: «نمی‌دانم چه اصراری است که حتما همه شخصیت‌ها تکیه‌کلام داشته باشند. شاید یک خورده‌اش بامزه باشد ولی وقتی بیش از حد از آن استفاده شود بیننده را پس می‌زند.»

کاربر بی‌نام دیگری نیز در زمینه ضعف فیلمنامه نوشت: «فقط دیالوگ‌های سریع و بی‌مزه، بلافاصله پشت سر هم بیان می‌شوند و هیچ» و نظر دیگر هم متعلق به کاربری بی‌نام بود که عقیده داشت: «در این قسمت شاهد رشد شخصیت‌ها نیستیم. همان شخصیت، همان تکیه‌کلام. سریال «پایتخت» با این که تکرار شخصیت داشت هر فصل با فصل قبل تفاوت بسیار داشت ولی سریال «دودکش»، همان دیالوگ‌ها، همان فضای بازی و حتی محور فیلم تغییر نکرده است و این یعنی رشد منفی.»  

فاصله زمانی ۸ ساله میان «دودکش ۱» و «دودکش ۲» و ایرادات وارد به آن

از جمله کاربرانی که معتقد بودند فاصله زمانی ۸ ساله میان «دودکش» ۱ و ۲ موجب افت کیفیت فصل دوم این مجموعه شده است محمد بود که نوشت: «بعد از ۸ سال هم بازیگران پیر شده‌اند و هم بد بازی می‌کنند.»

دیگر ایرادی که از سوی کاربران خبرگزاری خبرآنلاین به عنوان حاصل همین فاصله زمانی طولانی میان دو فصل عنوان شد عدم حفظ ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها بود. الی در این مورد نوشت: « سری اول پوریا (با بازی محمدرضا شیرخانلو) از سنش بیشتر می‌فهمید، این سری تازه برگشته است می‌گوید بابا تو و دایی با هم مشکل دارید؟! بچه خنگ شده است؟!» حمید هم نوشت: «بهروز (با بازی امیرحسین رستمی) در این فصل خیلی ساده‌لوح شده است. در فصل ۱ این‌طور نبود دیگر.» کاربری بی‌نام هم در تایید همین موضوع گفت: «خیلی بهروز را گیج کردند، حواس‌پرت بود ولی نه این‌قدر گیج.» زهره هم نوشت: «گیرهای بی‌خودی فیروز (با بازی هومن برق‌نورد) به بهروز زیادتر از فصل قبل شده است.»  

بازیگر نقش بهروز از ارسطوی «پایتخت» تقلید می‌کند؟

نکته‌ دیگری که تعدادی از مخاطبان به آن اشاره کرده بودند این بود که امیرحسین رستمی در نقش بهروزِ سریال «دودکش» تلاش می‌کند خود را به احمد مهرانفر که در مجموعه «پایتخت» نقش ارسطو را بازی می‌کرد نزدیک کند.

از جمله کسانی که چنین نظری داشتند کاربری بی‌نام بود که نوشت: «رستمی دارد از ارسطوی «پایتخت» تقلید می‌کند، یک تقلید بد و بسیار ضعیف.» کاربر دیگری نیز در بخشی از نظرش نوشت: «آن آقا که نقش بهروز را بازی می‌کند دارد نقش لورل در «لورل و هاردی» را بازی می‌کند یا مهرانفر را؟»

کاربر بی‌نام دیگری هم گفت: «نقش آقای رستمی اصلا جالب نیست، انگار می‌خواهد مثل ارسطوی «پایتخت» باشد ولی آن را هم خراب کرده است. این‌طور ایفای نقش در شان ایشان نیست.»

غیبت الناز حبیبی به «دودکش ۲» ضربه زد؟

نبود الناز حبیبی که در «دودکش ۱» نقش عالیه سوزنچیان را بازی می‌کرد در «دودکش ۲» علت دیگری است که به عقیده برخی کاربران موجب افت کیفی این سریال شده است و از جمله کاربرانی که چنین نظری داشتند کاربر بی‌نامی بود که نوشت: «غیبت خانم الناز حبیبی به هر دلیلی، خیلی ضربه زده است به قسمت دوم این سریال.»

لیلا هم نظرش را در این خصوص چنین ابراز کرد: «خانم الهام اخوان (بازیگر نقش گندم گماسایی در «دودکش ۲» تمام حرکات و رفتارهای خانم الناز حبیبی را تقلید می‌کند.»  

ما هنوز دوستش داریم

در این میان کاربرانی زیادی هم بودند که نوشتند از تماشای فصل دوم «دودکش» لذت می‌برند و در دوران سخت فعلی که پایان نیافتن شیوع کرونا زندگی را به کامشان تلخ کرده است می‌توانند با تماشای «دودکش ۲» برای لحظاتی لبخند بزنند.

برای مثال لاله نوشته است: «فصل دوم دودکش بسیار عالی هست هم طنزه هم سرگرم کننده است تو این شرایط کرونا ساختن فیلم به این قشنگی خیلی سخت و دشواره. خیلی از عوامل این سریال سپاسگزارم.»

۵۸۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1535798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    33 78
    سریال مزخرف شده چون کارگردانش کارگردان نیست طرف تازه نویسندگی هم میکنه فقط الناز حبییی
    • بیطرف IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      52 14
      فقط آقای برق نورد تمام
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      18 11
      خیلی هم خوبه
  • ءووووو IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    81 12
    از سایر فیلم ها بهتره اما متاسفانه نسبت به دودکش 1 فاجعه است مشکل ایران همینه وقتی یک سریال خوب از آب در میاد به جای خلق کارکتر های جدید و سریال جدید و بهتر همون ادامه میدن اینقدر این کار و می‌کنند که یک خاطره بد برای همه می‌سازند نمیدونم ما ایرانی‌ها خلاقیتمون و هنزمون کجا رفته؟ واقعا ما همونهایی هستیم که میدان نقش جهان و تخت جمشید و پاسارگاد ساختیم؟
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      17 16
      شما درست میگید موافقم باید از عمو پورنگ یاد بگیرن هرروز یک کارکتر جدید دار من به همراه دخترم این برنامه نگاه میکنیم علت موفقیت وموندگاریش در صدا وسیما همین جذابیت برنامش هست ولی متاسفانه سریال ساز ها نمیدونن که چی بسازن همش عشق وعاشقی یا ادم کشی یک نواخت شده
  • آسمان IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    عالیه امسال یکی ازسریالهای طنزکه ساعتی خنده روی لب مخاطب میاره توی این همه شرایط سخت وگرونی وغصه
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      15 47
      برو داداش تو هم دلت خوشه،من به شخصه با دیدن این سریال حالم بد می شه
  • ناشناس IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    سلام..در.دودکش ۲ متاسفانه شاهد هنجارشکنی هایی هستیم..مثل پوشیدن شلوارک ...و زیرپیراهنی رکابی که بسیار زشت و زننده بود ...قبح خیلی از چیزها ابتدا در سریال ها و فیلم ها شکسته شده و بعد در جامعه نمود پیدا میکنه
    • کامی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      96 28
      خوب نذار خانواده ات ببینن به جای دیگران نظر نده
    • 4312604371 IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      36 5
      وااااا آدم چه چیزا ک نمیشنوه شما ب چه چیزا دقت میکنید خب شما خونتون کسی ندیدید تا حالا رکابی بپوشن منحرف نباشید
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 31
      واقعا شورشو در آوردن اصلن کی به اینا گفت ما دودکش ۱رو دوست داشتیم که اینا رفتن ۲شم ساختن جمع کنید این قرطی بازیها رو والله..
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      12 36
      در جواب به کامی .یعنی چی نزار خانوادت ببینه ،اولن باید سریال های تلویزیون جوری باشه که همه بتونن ببینن نه یه عده خاص،باید با شوئونات اسلامی باشه نه رواج هرزگی ،یه قسمتهایی از سریال واقعا افتضاحه افتضاح.حتمن سند ۲۰۳۰رو دارن اجرا می کنن اوف به این آدمای بی وجدان
    • امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 22
      خدا لعنت کنه کسایی رو که دارن هنجار شکنی میکنن سریال افتضاح و مزخرفه دارن سند ۲۰۳۰ رو اجرا میکنن اصلا قسمت هایی از سریال برای خانواده مناسب نیست اشغالای پست
    • ناصر IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      3 1
      شما یه دکتر برو
  • حسن IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    36 92
    اینا حتی حموم و استخر رو هم کپی کردن بمان کاپشن و دیالوگهای خسته کنند و ماجرای زن گرفتن و یکی شبیه سارا یا نیکا، ولی با این فرق که هنرپیشه های پایتخت با نمک بودند.
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      38 10
      از پایتخت ۶ خیلی خیلی بهتره
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    اتفاقا سریال دودکش خیلی جالب وبامزه هست ومثل سری آخری پایتخت سرشار از بد آموزی نیست اتفاقا از تکیه های فیروز مثل قمپز ولغز خوشم می یاد با مزه هست
    • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      12 24
      از سریال شبکه2هم خوشت میاد.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      61 19
      دقیقا هرچی باشه بالاخره خنده داره از پایتخت۶ هم بهتره که توش بی احترامی یاد میداد
  • احمدی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    52 13
    سلام.سریال دودکش اصلاًمشخص نیست چه زمانی راروایت میکندازطرفی برای کمک به سیل زدگان به گرگان رفتند که این مربوط به نوروز۹۸است ودرآن زمان کرونا نبود ازطرفی اتفاقات الان مثل کرونا وتعطیلی یک سال ونیم مدارس را میگوید.
    • امیر محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      2 0
      نه جناب شما اشتباه فهمیدی.البته ایرادت درسته ولی دلیلت نه. خودشون تو سریال میگن که ما دو ساله که داریم میایم اینجا. بعدشم مگه هر کی سیل و زلزله زده میشه ۶ ماه بعد مشکلش حله؟ ولی از طرفی، توی پادری، خانواده مشتاق قالیشویی شونو از دست داده بودن. و اون موقع دو تا بچه داشتن(پوریا و پریا) اما الان تو همون لوکیشن قدیمیه سریال دودکش یکن، و سه تا بچه دارن. مشکل اصلی اینه که انگار نویسنده و کارگردان از قصد خواستند به پادری پشت گوش بندازن و بی توجهی کنن.
  • صدف اسلامیان IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    65 12
    سلام سریال دودکش ۲ بسیار عالیه
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      13 3
      حقیقت اینه که بسیار عالی نیست شاید در مقایسه با بعضی سریالهای دیگه خوب باشه،همین
  • فاطمه. IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    19 20
    ب نظر من دودکش فیلم خیلی قشنگ و عالی هست. اگه کارگردان و نویسنده بتونن موضوعات جالب و خوبی تهیه کنن میتونن مثل پایتخت خودشون تو دل همه جا کنن و بازم فصل‌های بعدی رو بسازند ب شرطی که موضوعات‌ش جالب و جدید و خنده دار باشه نه تکراری. درضمن دیگه داخل سریال‌های تلویزیونی چه مرد چه زن شئونات اسلامی رو رعایت کنن. لااقل تلویزیون دیگه به فساد کشیده نشه مثل سینما و سریال‌های خانگی. وقتی ما یه فیلم سینمایی و سریال خانگی نگاه می‌کنیم بیشتر حواسمون میره به نوع پوشش تا موضوع فیلم ودوست ندارم همسرم ببینه و منو با اونا مقایسه کنه.مردها دیگه آرایش و بوتاکس و سن اون طرفو نمیبینن که 40 یا 50 سالشه ولی مث 30 ساله هاست که برگرده بهم بگه این زنها چقدر به خودشون میرسن تو یاد بگیر.. مثل فیلم‌های ماهواره که همش مبتذل و خیانته و دیگه چیزی نداره. خواهشا فیلم‌های ما دیگه به اون را کشیده نشه.
    • امیر IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      9 3
      سریالهای خانگی که از سریالهای ترکی ماهواره هم بدتر هستن همش اشائه فسادوبی اخلاقی و فحاشی و عصلانیت و پرخاش گری هست و دیدنشون مضر بهترین کار ندیدنشون هست وسلام
    • H IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      11 3
      درست میگید ولی آقازاده هم نمایش خانگی بود کجاش بد بود خیلی هم عالی بود تازه فهمیدیم کسایی که راه های غلط و خلاف در پیش می گیرن سرنوشتی جز تباهی ندارن
  • US ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    32 70
    مرگ بر آمزیکا
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    59 13
    طور خدا بیخود و بی جهت انقدر نقد غیر منصفانه نکنید خیلی هم زیبا و قشنگ ساخته شده . همیشه اینجوری نظر دادین که سریالهای طنز از جامعه برچیدین و همه مردم افسرده کردین .
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      8 2
      دقیقا
    • Sherlock IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      4 1
      الان به خاطر نبود سریال طنز مردم افسرده شدن؟؟ چرا افسرده شدن مردمو به نبود سریال های طنز ربط میدین؟ بابا مردم مشکل اقتصادی دارن قدرت خرید شون اومده پایین، نمی تونن ازدواج کنن بعد شما می گی به خاطر نبود سریال طنز افسرده شدن؟ مردمی که دست خالی می ره خونش افسرده می شه یا کسی که فیلم طنز نبینه؟
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    41 10
    عااااااالی هست
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    46 9
    سریال دودکش خیلی ساده وقشنگه فقط امیدوارم مثله پایتخت به سوی تجمل گرایی نره واقعا همین که لبخند به لب ما تو وضع واوضاع میارن خداخیرشون بده
  • محسن ثانی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    49 10
    سلام در کارهای اخیر صدا و سیما یکی از بهترین هااست امیدوارم موفق باشند
  • یاس IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    30 6
    سلام سریال دودکش عالی هست واقعآ ممنون از عوامل و بازیگران این سریال ولی تا الان جای خانم الناز حبیبی خالیه مررررررسی از همتون
  • پدرام IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    33 6
    فصل دوم این سریال هم قشنگن هم طنز با نمکی داره تو این شرایط سخت سریال ساختن خیلی سخته و از سازندگان این اثر تشکر می کنم
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    16 54
    سریال خوبی نیست باید قطع شود
    • یاس IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 0
      لطفا نظر اضافی ندید بسیار هم زیباو طنز است ماکه دوستش داریم
  • سلطون خان IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    17 38
    اگه امیر حسین رستمی نبود شاید بهتر میشد . این آقا خیلی ضعیف هستن و تکراری و غیر طبیعی بازی میکنن و بی مزه.
    • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      مزخرف نگو بابا،اتفاقا بهترین بازیگر این سریال آقای رستمی هستن.چون با مزه تر از دیگر بازیگران کار میکنن.
  • امیر IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    37 26
    اتفاقا این سری دودکش خیلی خنده دار تر از پایتخت ۶ بود و دودکش ۱ مخصوص آقای برق نورد عالی بودند و کنایه هاشون و فیلم خانواده است و مزخرف نیست اتفاقا عالی همینجوری ادامه بدهید با تشکر از همه بازیگران و نویسنده ها.و همه عوامل
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    29 19
    دمتون گرم واقعان فیلم جالبی اونایم که انتقاد بی جا میکنن برن همون فیلم فارسی ببینن. کجای بازی بهروز شبیه ارسطو. چرا الکی انتقاد بیجا میکنید بشین فیلم تو نگاه کن بخند کیف کن نه الکی حرف مفت بزنی خدای عالی ممنوم از همتون فدای دارید عشقین
  • عبدالله IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    24 4
    خبر آنلاین خودش بهتر میدونه چرا این مطلب رو گذاشته ،دو شب پیش حرف کلید و قمپز بود.
  • تماشاگر IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    23 22
    بنظر میاد افت فیلم نامه .تکیه کلامهای تکراری و دور شدن از فضای طنز مهمترین ایراد این بخش دودکش باشه از اول تا آخر سریال هیچ خنده ای روی لب مخاطب نمیاد یه حالت گسستگی در داستان پیش اومده و جذابیتش رو از دست داده
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    16 44
    هیچ سریالی به گرد پای پایتخت نمیرسه
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    35 14
    خیلی قشنگه من از یکش هم بیشتر دوست دارم
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    16 25
    همه ی بازیگرا از زن و مرد عمل زیبایی کردن و قیافه هاشون خیلی مصنوعی شدا...بازیگر گندم هم که ووقعا بد بازی کرده
  • maedeh IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    34 8
    ب نظر من دودکش ۲ از دودکش ۱ خیلی خیلی بهتر از خانم اخوان خیلی خوب ب دودکش ۲ اضافه شدند وخیلی عالی بازی میکنن
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    9 19
    بیمزه
  • Amir Mandi US ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    13 42
    نه تنها سرگرم کننده نیس بلکه اینقدر توش دادو فریاد میزنن سر آدم درد میاد
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    11 36
    اصلا هرچی سریال های ایرانی بالا تر میره بدتر و مسخره تر میشه اصلا نسازن خیلی بهتره
  • بهار IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    32 9
    سلام خدمت دست اندر کاران فیلم دودکش این فیلم معرکست اینقدر که ما میخندیم ولذت میبریم هرچی باشه بهتراز فیلم زیرخاکی مسخرست بهترین فیلم ها درحال حاضر پایتخت دودکش و نون خ هستش ممنون ازکارگردانشون
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 1
      ببند گلم زیرخاکی عالیهههههه واسه صدا سیما زیادیه شما برو سلیقه کجتو درست کن :))))
  • کوثر IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    24 1
    اما من همچنان دوسش دارم و به نظرم نسبت به بقیه سریالای اخیر خیلی خوب بوده و اینکه با این نظر که آقای رستمی داره از کسی تقلید می‌کنه هم موافق نیستم چون اصلا این حس به من القا نمیشه🙃
  • علی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    19 3
    دودکش بسیار عالی است با بازی بسیار درخشان برق نورد و تن صدا و تیکه کلام های اقای برق نورد در نقش فیروز
  • مازیار IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    20 4
    ازنقش اقای رستمی خیلی خوشم میاد وعالی بازی کردن واقای برق نوردهم عالی
  • رضا IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    22 2
    دودکش با بازی بسیار خوب و درخشان برق نورد در نقش فیروز واقعا خنده دار است وطنز واقعی دودکش است
  • یکی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    واقعا
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    9 2
    من احساس می کنم ما ایرانی ها چند ساله خیلی ایرادگیر شدیم. خیلی به سختی ممکنه از چیزی لذت ببریم. سریال دودکش 2 واقعاً سریال خوب و خنده داریه . اما خیلی از ماها موقع نگاه کردن فقط می گردیم دنبال ایراد . امیدوارم همه ی ما روش لذت بردن از زندگی رو یاد بگیریم و در هر چیزی بیشتر دنبال خوبی هاش باشیم تا بدی هاش .
  • ناشناس IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 1
    سریال خوب و بامزه ای هست.دست تمام عوامل درد نکنه.
  • فاطمه زهرا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 2
    خیلی قشنگ ولی کلمات لغز و قمپز تکراری
  • مجاهد IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 3
    واقعا از نقش بهروز حالم به هم میخوره تقلید اونم از نوع حال به هم زنش
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 2
    خبر آنلاین محترم ظاهرا شما یک بلک لیست درست کردین و برخی نظرات رو منتشر نمیکنید اینجانب با توجه به اینکه از لحاظ سیاسی با شما هم عقیده ام تنها وبگاه خبری رو که هر روز حداقل ده بار چک میکنم و اخبار رو از شما میگیرم ولی با توجه به اینکه تا الان تقریبا هیچ موقع نظر بنده رو منتشر نکردین دیگه از این به بعد اخبار ایران رو فقط از طریق بی بی سی پیگیر میشم چون شما تنها سایت خبری موثق بنده بودین ولی این رفتار تحقیر آمیز شما رو دیگه تحمل نمیکنم کلی وقت میزارم نظر مینویسم ولی یکیش هم منتشر نمیشه چون ظاهرا شما هم فیلرینگ دارید یا علی و بدرود
  • ناشا IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 1
    سریال دودکش خیلی خوبه میشه گفت مثل دودکش ۱ همه بازیگران خوب هستن بجز آقای امیر حسین رستمی که در سریال نقش بهروز رو دارن یکم بد هست مثل قبل بازی نمی کنه به نظر منم از سریال پایتخت یا آقای احمد مهران فر که در سریال پایتخت نقش ارسطو رو داره تقلید نمیکنه
  • بی نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    نقش بهروز خیلی کم عقل شده دوره قبل یکم حواس پرت و بی ملاحضه بود اما این دوره کاملا گیج شده فیروز هم نباید انقدر به بهروز گیر دهد و با هم دیگر دعوا کنند در غیر این صورت سریال خوبیه
  • عباس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    6 1
    سلام این سریال اموزندست . هم به خاطر دعا خوندن قبل از غذای فیروز هم برای صبوری خانواده مشتاق در برابر مشکلات همچنین شکر گزاری شخصیت های فیلم در حین مشکلات و فقر . کمک کردن فیروز به خواهر شوهرش زمانی که خودش مشکل داره و ....
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 4
    همه چیزش تکراری هست اصلا دیگه فیلم های ایرانی رو نمی شه دید مخصوصا فیلم های غیر کمدیش
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    سلام به نظر من کلمه های لغوز و غمپوز که هومن برق نورد به کار می برد خیلی تکراری شده و عوض طنز کار کردن خیلی ویژگی دستور دادن داره
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    از تکیه کلامهای مسخره پژمان جمشیدی در زیرخاکی مثل کجای کاری، یا تکیه کلام سعید آقاخانی امید حق علیه باطل یاد نکردید
  • یکتا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 2
    چقد متن درستیه
  • علی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 3
    آمپاسشم کم کنید لطفا!
  • سلماز IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 3
    عالللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییل
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 2
    به نظر من با این که لغز و قمپز حرف های مسخره ای هستن وقتی هومن برق نورد این دوتا کلمه رو به زبون میاره اصلا آدم مسخرو بودشو یادش میره انقدر هومن برق نور قشنگ بازی میکنه با بهنام تشکر
  • غلامعلی محمدی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 3
    سلام_ بنظر بنده ، مهمتر از تکراری شدن تکیه کلامها ، بازی سرد و بی مزه بهروز (امیرحسین رستمی ) هست. بازیس اصلا جالب نیست.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 3
    نمیدونن زمان سریال رو چطور پر کنن هی میرن شنااا یه بار نشون دادی بسه، فهیدیم استخررر داری
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    خبرانلاین چقدر بی طرف نوشته بودی !!!! همه نقدهارو گذاشته بودی و فقط آخرش یک نظر مثبت. عجب! توی همه مسائل این جوری متن مینویسی آنچه به مذاقت خوش بیاد.
  • ثنا IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 5
    بابا این سریال چشه اخه شاید به خوبی دودکش 1 نمی‌رسه ولی از خیلی فیلما بهتره ، شما ها چتونه تو این وضیعت کرونا و کلی بد بختی دیگه دارن زحمت میکشن و فیلم به این خوبی درست میکنن و از سرمون هم زیاده بعد شما ها چتونه؟
  • مهدی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 2
    دری وری بیش نیست محتوی ندارد
  • SG ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    ندیدم
  • بابک IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    6 1
    همون قسمت اولش همدیگه حالمون و بد کرده بود انقدر با اون صدای من درآوردی مضحک هی گفت: لغز، قمپز واقعا موافق ام حیف هزینه و وقت. کارها و تکه کلام های تکراری و تکراری.
  • جواد IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 1
    دودکش واااااقعا فیلم طنز خوبیه، در عین اینکه طنز و می خندونه از شوخی های زشت و بد استفاده نمی کنه ، وتازه در خلال فیلم نکات اموزنده ای هم به مخاطب یاداوری می کنه.
  • ناشناس IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 2
    چه کار دارین به چهار تا سریال که ماها نگاه می کنیم شماها که یه چیز دیگه میبینین اگر همین دودکش نوروز رنگی رو تلوزیون شبا نزاره سر بچه هارو با چی گرم کنیم تو کرونایی مامخلص پایتخت زیر خاکی بقیه سریالا هم هستیم
  • بنیامین IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 1
    تو سریال های ایرانی از جمله دود کش بد بختی رو بیش از اندازه نمایش میدن و تمومی ندارن ک اضافه هم میشن.و مهم تر از اون بازیگرای طنز خودشون را حالت مونگول یا یه آدم نفهم در میارن ک این خیلی رو اعصابه
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    عصبیت و بی احترامی و داد زدن اصلی ترین عناصر برای نویسنده این سریال است. که این در فرهنگ ما ایرانی ها نیست و بد اموزی داره
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    6 0
    ایراد بزرگی که می توان از این سریال گرفت اینه که دو پدر خانواده نزد بچه ها بسیار همدیگر را تحقیر می کنند هرچند خودشون اسم این کار را سر به سر هم گذاشتن ، عنوان می کنند. اینکار اصلاً درست نیست اینقدر کل کل کردن دیگه میشه بی احترامی ، اونهم جلوی چشم بچه ها . و ایراد بعدی تحقیر مکرر بهروز توسط فیروزه .
  • حمید IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 0
    وقتی ذائقه مخاطب اینقدر پایین میاد که دیگه جای هیچ اشکالی نه به سینماست نه سریال .
  • مهیا IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 0
    شاید نفراتی هستند که از این سریال خوششان بیاید و شاید نفراتی هستند از این فیلم بدشان بیاد به هر حال هر کس سلیقه خودشو داره . از نظر من هردو فیلم پایتخت و دودکش آموزنده هستند . اگر شما به هردو فیلم با دقت نگاه کنید متوجه میشوید . یکی از موارد آموزنده دودکش دزدی آخر و عاقبت نداره . دور نگفتن و خیلی از چیز های دیگه و.....
  • مریم IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 1
    افتضاح هست کلا دارن از پایتخت تقلید میکنند دعوای بین نقی و ارسطو نقش رستمی خیلی بده آخه این قدر ساده لوح تر از قبل مثل پایتخت که ارسطو همش دنبال زن گرفتن بود اینم همش دنبال زن گرفتن هست
  • ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 1
    سریال خوبی نیست خیلی ضعف دارن کارکتر ها مثلا دختر فیروز اثلا خوب بازی نمیکنه بهروز رو خیلی خنگ درست کردن و به کل انگار فیلمنامه ندار و از سریال پادری که اون هم با همه ضعف هاش یک قدم از این سریال جلو تر بود کپی شده
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 4
    من که میگم این سریال مثل فصل قبل قشنگ و شیرین است من که خیلی دوست دارم این سریال رو ممنون از ساخت دوباره دودکش
  • فرهاد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 4
    سریال خوبیه.
  • DMC IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 2
    با درود سریال در نگاه کلی نمره ۲ از ۱۰ بهش میدم اونم بخاطر زمانی که بازیگران صرف کردن... داستان فیلم که آشغال و جوری تو زمان سفر میکنن که ادم فک مبکنه ماشین زمان ساختن و ما خبر نداریم!!!! بازیگری مصنوعی و شخصیت و دیالوگ ها تکراری و بی معنی حتی بازیگران نسبت به فصل قبل خیلی ضعیف تر شدن... واقعا کسی اصرار به فصل ۲ نداشت اما با این فاجعه ای که بار اومد فصل اولم نمره منفی میگیره... به هر حال خسته نباشید به همه عوامل که یه مدت ما رو سرکار گذاشتن...
  • هستی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 2
    فیلم دودکش خیلی جالب و طنزه و عالیه اما یکم هم تیکه کلام هارو زیاد میگن
  • سجاد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 2
    سلام درسته موضوع جالبی نداره و موضوعش تکراریه و ب نظر من اونایی ک میگن خوب نیست چون با دودکس 1مقایسش میکنن و انتظارشون اینه که داستان لهتری داشته باشه وگرنه خوبه مخصوصا هومن برق نورد عزیز
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 2
    بازم میگم و بازم جرعت ندارن نظرم رو تایید کنند دقیقا چرا کسی که از یک فیلم بدش میاد تا آخر اون رومی بینه و آخرش میگه بده؟‌ تمام کسایی که میگن بد هست معلومه پول گرفتن که این رو بگن
  • ملکا IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 2
    این سریال عالیه خیلی دوسش دارم دمتون گرم که تو این روزای کرونایی این فیلم رو ساختین ما حالمون بهتر بشه
  • زهرا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 2
    میخواد مثه ارسطو باشه سرو گردنشو میخواد مثه ارسطو تکون بده و مثله اون حرف بزنه ولی نمیدونه هیشکی ارسطو نمیشه
  • ریحانه IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 1
    تکراری و مسخرس
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 2
    والله سریال عالی هستش نمی دونم چرا بعضی ایراد بی خود می گیرن ،این یک سریال طنز هست که قراره تو این بل بشوی اقتصادی ملت بدبخت ایران رو یه چهل دقیقه بخندونه و بس ،کارشو هم خوب داره انجام میده ،ما که با این سریال کلی می خندیم ،ان شالله دل همه آدم های خوب دنیا شاد باشه و سلامت
  • سورن IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 4
    خیلی هم خوب و دوست داشتنیه هر قدر تکراری باشد. کاش قسمت دوم روزهای بد به در درست می کردند.
  • م IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 2
    سلام دودکش ۲ خیلی شادومفرح است..شبها کنارخانواده بادیدن این سریال شادمیشیم
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 2
    سریال دودکش خیلی بامزه هست عاااااالیهههههههه
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    عالیییی
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    خسته نباشید به عوامل وبازیگران سریال دیدنی دودکش واقعا ساعتی ما ایرانی ها. را از فکر گرونی وبدبختی بیرون میاره ولبخند رو لبمون می شونه دست شون درد نکنه
  • شهلا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    به نظر من عالیه از پاییتخت 6 خیلی بهتره که فقط نماد ثروتمندی بود و یا خونه ی لوکس
  • ایرانی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    به‌ نظر‌ من‌ خیلی‌ زشته‌ که‌ مرد‌ تو‌ فیلما‌ اینجوری‌ بیاد‌ جلوی‌ مردم‌ با‌ شلوا ک‌ یعنی‌ چ‌ خیلی‌ زشته‌ حیا‌ و‌‌حجاب‌ مرد‌ باید‌ از‌ زن‌ هم‌ بیشتر‌ باشه اینا‌ الگویی‌ جامعه‌ هستند‌ این‌ چ‌ کاری‌ آقای‌ کار‌ گردان
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 0
    سریالی بسیار بی محتوی هست وهیچ چیز آموزنده ای نداره فقط بازیگران در حال مسخره کردن همدیگه هستند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 0
    اگه نظرم بخواید هر دو فصلش عالی عالی
  • ناشناس IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    خب اول از همه که این یه جورایی ادامه دودکش ۱ هست و درمورد همین خانواده مشتاق هست نمی شه تو دودکش ۱ لغز و قمپز داشته باشن بعد تو دودکش ۲ این دو ازش حذف کنن پس اینی که گفتی لغز و قمپز تکراری شده حرف بی معنی. به نظر من که فیلم خنده دار و جالبیه.فقط مردم ایران خیلی ایرادگیر شدن البته می تونستن فیلم بهتری هم درست کنن و این فیلم هم اشکالاتی داره ولی اینطور که شما می گویید بد نیست.
  • US ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    دقیقا منم گفتم این سری بهروز داره مثل ارسطو بازی میکنه. واقعا تکراری و خسته کننده س
  • طاها IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    خیلی هم عالی هست بازم از این سریال های غمگین تو این اوضاع که مردم خودشون تو مسئله ی کرونا و اقتصاد و.. ناراحت هستن بهتره دمشون هم گرم
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    خیلی هم سریال خوبیه
  • میلاد IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    به نظرم خوبه بلاخره از سریال ایرانی نمیشه توقع زیادی داشت همینکه با این همه محدودیت فیلم میسازن باز جای شکرش باقیه
  • محمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    قبل اینکه شروع بشه کلی شوق داشتم ک یه سریال طنز خوب میبینم بلاخره بعد چند وقت دو قسمت اولو ک دیدم دیگ کلا ندیدم از بس مزخرف بود
  • کتابی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    بسیار خوب
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    اتفاقا دودکش ۲ بهترین سریالیه که من تاحالا دیدم بهترین ، طنز ترین و عالی ترین سریال فقط و فقط دودکش ۲
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    اتفاقا دودکش ۲ محححححشرهههههههههههه تماااااااااااام