فارس نوشت:

یکی از رهبران جریان صدر تاکید کرد که مردم عراق با ماندن نیروهای آمریکایی تحت هر نام یا عنوانی مخالفند و اگر این نیروها در تاریخ تعیین شده از کشور خارج نشوند، درهای جهنم بار دیگر به روی آنها باز خواهد شد.

به گزارش فارس، شیخ "طلال سعدی " در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت: رژه مسالمت آمیز طرفداران صدر که دیروز در بغداد برگزار شد، حامل این پیام به آمریکا است که اقشار مختلف مردم عراق با ماندن نیروهای آمریکایی مخالفند.

وی افزود: پیام ما به دولت عراق نیز این است که باید به وعده‌های خود طبق توافق ما هنگام امضای توافقنامه امنیتی عمل کند، آمریکا دیگر حق تمدید حضور نیروهایش را ندارد و این مردم عراق هستند که حق تصمیم گیری در این خصوص را دارند.

طلال سعدی بار دیگر بر ماندن نیروهای نظامی تحت هر نام یا ادعایی مخالفت کرد و گفت: ما با ماندن حدود 30 هزار نظامی تحت نام نیروهای حمایت از سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری‌ها مخالفیم.

وی تاکید کرد که در صورت ماندن نیروهای آمریکایی درعراق همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی به روی عراقی‌ها باز است، و حق هر ملتی است که از خود در برابر اشغالگران دفاع کند.

شیخ طلال سعدی تصریح کرد: ما با صراحت تمام به مردم آمریکا می گوییم که ما دشمن شما نیستیم، ولی با حاکمان شما که خواهان قتل مردم عراق هستند مخالفیم. همانطور که ادعا می‌کنید نیروهای آمریکایی برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت مردم آمریکا به افغانستان و دیگر کشورها می‌روند، ما نیز حق داریم امنیت کشور و ملت خود را حفظ کنیم.

وی از آمریکا خواست تا به توافقنامه پایبند باشد و در خروج از عراق برای حفظ آبروی خود هرچه سریع‌تر اقدام کند وگرنه درهای جهنم بار دیگر به روی آن باز خواهد شد.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =