کتاب کمک درسی عربی را با تخفیف از تلکتاب بخرید

یکی از درس هایی که دانش آموزان رابطه ی خوبی با آن ندارند عربی است اما توجه کنید که شما با مطالعه ی درست عربی برای کنکور سراسری و کسب درصد بالا در این درس رتبه ی خود را جا به جا خواهید کرد.

عربی از درس های عمومی برای کنکور است و دومین درس در دفترچه ی عمومی می باشد که ضریب ۲ دارد. تعداد ۲۵ سوال از عربی در کنکور سوال مطرح می شود و داوطلبان ۲۰ دقیقه زمان برای پاسخ دادن به سوالات دارند.

شما برای این که بدانید چه بخش هایی در عربی مهم است و بیشتر برای کنکور باید مطالعه شود بهتر است با بودجه بندی عربی آشنا شوید و از کتاب کمک درسی استفاده کنید.

کتاب کمک درسی عربی را با تخفیف از تلکتاب بخرید

بودجه بندی عربی کنکور :

بخش ترجمه و مفاهیم ۱۰ سوال

بخش مفهوم لغات ۱ سوال

بخش درک مطلب و متن ۴ سوال

بخش تحلیل صرفی ۳ سوال

بخش حرکت گذاری ۱ سوال

بخش جمع مکسر، متضاد و مترادف ۱ سوال

بخش قواعد ۵ سوال

معرفی کتاب کمک درسی

· عربی جامع تست خیلی سبز :

این کتاب نوشته ی بهروز حیدربکی، غزال موسوی، محسن آهویی و کاظم غلامی است که در ۶۴۴صفحه تهیه شده است.

هدف از تالیف این کتاب آمادگی داوطلبان برای کنکور سراسری است.

در ابتدا کتاب با درسنامه ها شروع می شود، سپس تست ها قرار دارند و بخشی نیز به نام درک مطلب قرار دارد و در پایان هم پاسخ های تشریحی قرار گرفته اند.

درسنامه ی کتاب به زبان ساده و روان نوشته شده و در لابه لای درسنامه تست هایی برای مثال قرار گرفته و حجم درسنامه مناسب می باشد. درسنامه ی کتاب بیشتر برای دانش آموزان با سطح بالا و متوسط مناسب است اما دانش آموزان ضعیف اگر پایه های قبل را یاد بگیرند می توانند از این‌ کتاب استفاده کنند.

این کتاب ۳۱۱۲ تست دارد. تست های کتاب متنوع هستند و با هر سطحی تست وجود دارد.

هم چنین دارای پاسخنامه ی تشریحی نیز می باشد که علاوه بر گزینه ی صحیح دیگر گزینه ها هم بررسی شده اند و نکات کلیدی تست ها هم در پاسخ نامه مشخص شده است.

کتاب کمک درسی عربی را با تخفیف از تلکتاب بخرید

· عربی جامع کنکور مرشد مبتکران :

این کتاب برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم توسط مهدی ترابی در ۵۴۳صفحه  تالیف شده است.

در بخش درسنامه مطالب مهم و نکات قواعد بیان شده و بخشی به نام نکته نامه وجود دارد که نکات مهم را شامل می شود که این نکات در هنگام تست زنی به داوطلبان کمک زیادی می کند.

نکته ی جالب این است که یک بخشی در درسنامه با عنوان اشتباه شونده ها قرار دارد که مولف مطالبی را که با هم ارتباط دارند و ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند در این بخش بیان کرده است !

طراحان کنکور همیشه طوری سوال را طراحی می کنند تا ذهن داوطلبان منحرف شود و پاسخ غلط را انتخاب کند اما در این کتاب با طراحی این بخش داوطلبان می توانند به تله ی طراحان نیفتند و پاسخ های صحیح را انتخاب کنند.

بخش هایی هم در قالب جدول است که مثال و ترجمه مطرح شده است.

قسمتی نیز به نام گارکاه ترجمه وجود دارد که نکات مهم ترجمه بیان شده است زیرا شما برای بخش ترجمه باید روش هایی را فرا بگیرید تا بتوانید در این بخش موفق عمل کنید.

تست ها نیز شامل تست های تالیفی و تست های کنکور داخل و خارج از کشور است. تست ها در لا به لای قواعد و واژه ها مطرح شده است.

هم چنین کتاب پاسخ نامه ی تشریحی برای تمامی سوالات دارد.

این کتاب تک جلدی است و برای دانش آموزان رشته ی تجربی و ریاضی طراحی شده است.

· عربی یازدهم خیلی سبز :

این کتاب توسط آقای کاظم غلامی در ۱۷۵ صفحه تهیه شده است که شامل  تمامی مطالب کتاب درسی پایه ی یازدهم می باشد.

کتاب با درسنامه ها شروع می شود و سپس تست ها قرار دارند، در انتهای کتاب نیز پاسخنامه ی تشریحی قرار گرفته است.

درسنامه ها به زبان ساده و قابل فهم بیان شده است. در درسنامه علاوه بر توضیحات مثال هایی هم برای درک بیشتر مطالب بیان شده و کادرهای نمونه ی تستی نیز قرار دارد.

در این بخش جدول واژه نامه نیز قرار دارد که

واژگان، لغات، کلمات مترادف و متضاد قرار دارد که برای پاسخ دادن به سوالات بخش واژگان مطالعه ی این بخش کمک زیادی می کند. درسنامه ی کتاب به نحوی طراحی شده که قابل استفاده برای همه ی دانش آموزان با هر سطحی می باشد.

در این کتاب هم تست های تالیفی و هم سوالات کنکور سال های گذشته قرار دارد.

سوالات چهار گزینه ای  از بخش واژگان، درک مطلب، قواعد، ترجمه و تعریب، مفهوم و مکالمه ها می باشد.

هم چنین کتاب دارای پاسخنامه ی تشریحی نیز می باشد.

برای خرید کتاب کمک درسی می توانید به وبسایت تلکتاب مراجعه نمایید و کتاب های کمک درسی را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537038